جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت شاهچراغ(ع)

حوزه/ به مناسبت دهه ولایت ویژه برنامه های مذهبی و فرهنگی متنوعی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس با اعلام این خبر گفت: این ویژه برنامه ها در قالب سخنرانی کارشناسان مذهبی با موضوع سیره اهل بیت علیهم السلام و مناقب و فضایل امام هادی(ع) و امام علی(ع)، برپایی محافل انس با قرآن و همچنین مداحی، تواشیح، برپایی نمایشگاه های فرهنگی، قرائت ادعیه و قرائت خطبه غدیر برگزار می شود.

وی ادامه داد: در آستانه نیمه ذی‌الحجه، ویژه برنامه های سالروز ولادت باسعادت دهمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت، امام هادی(ع) در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی‌الكاظم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود. به همین مناسبت پنجشنبه 25 شهریورماه، همزمان با نماز مغرب و عشاء حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد پیرامون فضایل این امام همام به ایراد سخن می پردازند و در ادامه حاج مهدی سماواتی دعای پرفیض کمیل را قرائت می کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس در ادامه ضمن تشریح ویژه برنامه های عید سعید غدیر خم در حرم مطهر گفت: دوشنبه 29 شهریورماه در شب عید ولایت، حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی پیرامون این عید بزرگ شیعیان و مستندات تاریخی خطبه غدیر به ایراد سخن خواهد پرداخت و در ادامه مراسم مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام سلامی اضافه کرد: در روز سه شنبه 30 شهریورماه که مصادف با این عید بزرگ است از ساعت 8 صبح خطبه غدیر توسط حاج محسن فرهمند آزاد با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر قرائت می شود و در ادامه ویژه برنامه های مذهبی فرهنگی تدارک دیده شده اجرا خواهند شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، وی افزود: عطر افشانی و گل آرایی حرمین مطهر احمدی و محمدی علیهما السلام، مراسم نقاره زنی، اجرای تواشیح، قرائت قرآن و صلوات خاصه، آیین سلام خادم از دیگر برنامه هاي سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در عید سعید غدیر می باشد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha