جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله موسوی اردبیلی

حوزه/ حضرت آیت الله موسوی اردبیلی گفتند: مردم باید حقوق شهروندی را به خوبی آموزش دیده و دولت وظیفه دارد به کمک سایر نهادهای فرهنگی، مردم را به حقوق خود آشنا نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی پیش از ظهر امروز در دیدار خانم الهام امین زاده، دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، گفتند: اسلام اهمیت زیادی به مسئله حقوق شهروندی و مردم داده که باید به آن توجه شود.

ایشان افزودند: برخی از این حقوق، مرتبط با حقوق مردم نسبت به حکومت و مسئولان و بخش دیگر در خصوص حقوق بین مردم است که اشخاص در هر دو بخش باید حقوق خود را دانسته و به آن پایبند باشند.

این مرجع تقلید گفتند: مردم متاسفانه آشنایی چندانی با حقوق شهروندی نداشته و به همین دلیل، مشکلات بسیاری در عرصه های اجتماعی پیدا می کنند که راه حلی برای آن نمی یابند.

معظم له تصریح کردند: مردم باید در این زمینه به خوبی آموزش دیده و دولت وظیفه دارد به کمک سایر نهادهای فرهنگی، مردم را به حقوق خود آشنا نمایند.

ایشان گفتند: تبلیغات تلویزیونی و هر از چند گاهی در رسانه های مجازی، نمی تواند تأثیر و نقش خاصی در اطلاع رسانی در حقوق شهروندی داشته باشد؛ این کار باید با آموزش های بنیادین انجام و در این زمینه از کارهای سطحی و بدون پایه خودداری کرد.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در پایان گفتند: امروزه مردم مشکلاتی را تحمل می کنند که اگر با حقوق خود و دیگران آشنا باشند؛ نه خود دچار مشکل شده و نه دیگران را متضرر خواهد کرد.

گفتنی است در این دیدار خانم الهام امین زاده نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت حقوقی و حقوق شهروندی پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha