جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فکر و اندیشه

حوزه/ مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز گفت: رفتار انسان بر اساس اندیشه او است و اندیشه تهی از معارف اصیل و یا اندیشه التقاطی باعث رفتارهای پوچ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام احمد کاظمی راد، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز در جمع فعالان فرهنگی و طلاب مبلغ این مدرسه، اظهار داشت: کارگزاران فرهنگی و کلیه حرکت های اصیل فرهنگی و دینی، در صورتی یک جریان اصیل و هدفدار خواهند بود که محتوا و مواد فکری خود را از منابع دست اول اسلام اخذ کنند و از آب زلال معارف اهل بیت(ع) سیراب شوند.

وی افزود: آشنایی با متون و معارف پایه ای اسلام و مستندسازی همه حرکت ها و تصمیمات و افکار و اهداف بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) یکی از مهمترین اصول مدیریت فرهنگی است.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز ادامه داد: افراد فعال در امور فرهنگی لازم است با سخنان پیامبر اکرم(ص)، نهج البلاغه، غررالحکم، صحیفه سجادیه، فنون کلامی، تاریخ،  فقه و احکام و ادعیه کاملاً آشنا بوده و مطالعه و تحقیقات خوبی در این موضوعات داشته باشند.

وی، به دلائل لزوم غنی سازی و تغذیه فکری از طریق احادیث و معارف اصیل اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی، کار روی اندیشه و با اندیشه ها است و در صورت فقدان یک تفکر اصیل در مدیران فرهنگی، حرکت های فرهنگی بی محتوا و پوشالی خواهد بود.

حجت الاسلام کاظمی یادآور شد: رفتار انسان بر اساس اندیشه او است و اندیشه تهی از معارف اصیل و یا اندیشه اختلاطی باعث رفتارهای پوچ خواهد شد.

استاد حوزه علمیه شیراز افزود: کار فرهنگی در شرایط خلاء فکری، محال و یا دشوار است، و لذا در صورت عدم آگاهی از مبانی دینی و معارف اهل بیت(ع) کارهای فرهنگی دچار توقف و تکرار آسیب های زننده خواهد شد.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز یادآور شد: آشنایی با علوم اهل بیت(ع) و سخنان آنان فصل الخطاب و میزان در کارهای فرهنگی است و عدم آگاهی با معارف اصیل موجب عدم تطابق امور فرهنگی با اصول رفتاری و فکری اهل بیت(ع) خواهد شد.

حجت الاسلام کاظمی در پایان گفت: در برابر اصل حدیث محوری، یکی از حرکت های ضد فرهنگی در طول تاریخ، حصر فرهنگی نسبت به قرآن و حدیث، دور نگه داشتن مردم با شیوه های مختلف از علوم مربوط به حدیث و روایات پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین جانشین سازی قصه و شعر به جای آن بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha