پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کرسی اسلام شناسی با تدریس دانش آموخته حوزه قم در دانشگاه زیمبابوه

حوزه/ کرسی اسلام شناسی در دانشگاه ملی حراره پایتخت کشور زیمبابوه با تدریس حجت الاسلام یحیی جهانگیری دانش آموخته حوزه علمیه قم در حال برگزاری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام یحیی جهانگیری از دانش آموختگان حوزه علمیه قم و موسسه بین المللی مطالعات اسلامی برای تدریس کرسی اسلام شناسی در دانشگاه ملی حراره به زیمبابوه سفر کرده است.

وی در این زمینه با برگزاری کلاس های درس، آموزه های اسلامی را به علاقه مندان آموزش می دهد.

این دوره آموزشی در پی تفاهمنامه موسسه مطالعات اسلامی و تلاش ها و پیگیری های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه برپا شده است.

حجت الاسلام جهانگیری در این باره به خبرگزاری حوزه گفت: حوزه باید مرکز تربیت مدرس کرسی شیعه شناسی و اسلام شناسی داشته باشد؛ ولی متاسفانه تاکنون ما کتابی برای اسلام شناسی به روشی که مراکز آکادمیک بپذیرند ننوشته ایم.

حضور راهبه های مسیحی در کلاس اسلام شناسی

وی ادامه داد: کرسی اسلام شناسی در دپارتمان مطالعات ادیان برگزار می شود  و تعدادی از دانشجویان و از جمله چند راهبه هم در این کلاس ها شرکت می کنند.

یادآور می شود حجت الاسلام جهانگیری پیش از این نیز سفرهای علمی و تبلیغی متعددی به کشورهای مختلف همچون ژاپن، نروژ، سوئیس، مالزی، ترکیه، اندونزی، بلاروس، فرانسه، لهستان، عراق، سوریه، عربستان و فلیپین داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha