جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی- درس تفسیر مدرسه معصومیه خرم آباد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان باید از هر نظر برای سایر افراد جامعه الگو باشند، یادآور شد: تهذیب نفس، اخلاص در تبلیغ، جدیت در کسب علم و دلسوزی برای اشاعه سبک زندگی اهل بیت(ع) از ویژگی های طلاب ارزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در جلسه تفسیر آیه ۷ سوره انبیاء، در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه معصومیه خرم آباد یکی از ویژگی های انبیاء و اولیای الهی را دلسوزی در هدایت بشر دانست و گفت: برگزیدگان و پیامبران الهی با اخلاص و دلسوزی در جهت هدایت و سعادت بشر تلاش داشته اند و همواره راه کمال را به بشریت نشان داده اند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان تصریح کرد: برگزیدگان الهی با سعه صدر و علم خود همواره در جهت انتقال مفاهیم اخلاقی و دینی به انسان نقش والایی داشته اند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اهل ذکر در منابع دینی به پیامبران و اهل بیت(ع) و نیز عالمان اطلاق می شود، خاطر نشان کرد: مبلغان و طلاب علوم دینی نیز پرچمدار اشاعه تبلیغ و نهادینه کردن علوم دینی و مکتب تشیع هستند و باید در جهت این خدمت والا، محکم قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در ادامه با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان باید از هر نظر برای سایر افراد جامعه الگو باشند، یادآور شد: تهذیب نفس، اخلاص در تبلیغ، جدیت در کسب علم و دلسوزی برای اشاعه سبک زندگی اهل بیت(ع) از ویژگی های طلاب ارزشی است.

ضرورت برنامه ریزی تحصیلی

حجت الاسلام سید علی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه طلاب باید با جدیت در جهت کسب اصول اخلاقی و علمی همت داشته باشند، افزود: نظم و انضباط و جدیت در برنامه ریزی تحصیلی و حضور به موقع در کلاس های درس می تواند در آینده تبلیغی طلاب اثر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی تحصیلی و تلاش برای پژوهش و تحقیق نیز از دیگر وظایف طلاب است، خاطر نشان کرد:طلاب باید با شور و انگیزه در جهت کسب علوم حوزه و پژوهش های کاربردی قدم بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha