شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میناپور با تاکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی آموزش و تقویت زیر ساخت های حوزوی، تربیت طلاب مهذب، توانمند و انقلابی را از رسالت های مهم حوزه خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در جمع اساتید،کادر علمی آموزشی و طلاب مدارس علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه طلاب باید قدر جایگاه و رسالت تبلیغی خود را بدانند، گفت: طلاب باید با در وهله اول در جهت کسب معارف اخلاقی و تهذیب کوشا باشند و تلاش کنند تحصیل آنان همراه با تهذیب نفس باشد، چرا که لازمه علم کارآمد تهذیب نفس و رعایت تقوا است.

وی، رعایت تقوای الهی و جدیت در کسب علوم حوزه و فقه و اصول را از رسالت های تهذیبی و علمی طلاب در حوزه برشمرد و تصریح کرد:طلاب باید با شور و انگیزه این دو ویژگی را برای تحصیل در علوم حوزه برای خود ترسیم نمایند تا در آینده مبلغانی کارآمد و توانمند باشند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، تعهد، دلسوزی، شجاعت و استقلال طلبی را از دیگر ویژگی های طلاب انقلابی و موفق برشمرد و خاطر نشان کرد: ولایت پذیری، حرکت و تبعیت محض در مسیر  ولایت و رهبری، پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب و خون شهدا از دیگر ویژگی های طلاب ارزشی و مبلغان دین مبین اسلام و مکتب تشیع می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در ادامه خطاب به مدیران، معاونان و اساتید مدارس علمیه استان لرستان نیز گفت: طلاب امانت گرانبهای اسلام و انقلاب هستند و متولیان و دست اندرکاران امر تهذیب و آموزش حوزه باید نسبت به تربیت طلاب کارآمد کوشا باشند و با تعهد و دلسوزی این سرمایه های ارزشمند انسانی را برای تبلیغ دین مبین اسلام و مکتب تشیع تربیت نمایند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هدف از بازدید مدارس علمیه استان لرستان، توسعه کمی و کیفی آموزش و تقویت زیر ساخت های حوزوی است، افزود: امید می رود با بازدید دوره ای از مدارس استان علاوه بر ایجاد شور و انگیزه در بین طلاب موانع و زیرساخت های حوزوی نیز تقویت و توسعه یابد .

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha