جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 نهضت حسینی

حوزه/ برخی از یاران امام حسین(ع) به علت نداشتن صبر و بصیرت نسبت به ولایت، در مقابل امام ایستاده و گمراه شدند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم خبیر کارشناس مباحث اعتقادی در  نشست  "بصیرت و صبر از مقوله های مهم ولایت پذیری" در مدرسه الزهرا (س) بابل بیان کرد : در سوره نساءآمده از خدا و پیامبر و اولوالامر اطاعت کنید و این اطاعت و پیروی را مطلق بیان کرده است که این اطلاق نشانگر عصمت ولی ایی است که به خدا منتصب بوده و عصمت دارد.

وی افزود: از آنجایی که انسانها دارای نقص هستند، با اطاعت از ولی معصوم نقایص شان بر طرف می گردد، اما اولیا خدا همیشه دشمن داشتند، چون ولایت را در مقابل اهداف و مطامع و هوسهای خود می دیدند در مقابل آنها می ایستادند.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: کسی که در مسیر ولایتمداری باشد، یقین دارد که در مسیر هدایت و سلامت گام بر می دارد؛ یزید در مجلس شام به حضرت زینب (س) گفت: دیدی چطور برادرهایت را از تو گرفتم ؟ حضرت در پاسخ گفت، جز زبیایی چیزی ندیدم و این پاسخ پر مغز و زیبا نشانگر آنست که ایشان در مسیر ولایت اینگونه زییایی می دیدند.

وی خاطر نشان کرد: قیام امام حسین (ع) برمبنای تکلیف الهی بود و هرگز از مسیر الهی خارج نشد که حر را این گونه منقلب کرد؛ همچنین ادب حر در مقابل ولایت حقه و ولایت پذیری موجب رستگاری وی شد؛ اما برخی از یاران امام حسین(ع) به علت نداشتن صبر و بصیر ت نسبت به ولایت، در مقابل امام ایستاده و گمراه شدند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha