جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام خواند و تاکید کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه هماهنگی مراسم اربعین حسینی با تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم معنوی اظهار داشت: پیاده روی اربعین عظیم ترین همایش مسلمانان به ویژه شیعیان جهان و بزرگترین فرصت برای شناساندن جلوه های رحمانی اسلام و همچنین مظلومیت شیعه و امام حسین(ع) و اسلام به دنیا است.

وی افزود: در هیچ جای دنیا چنین تجمعی برای ابراز عشق همراه با ادب، عرفان و اخلاق و تنها برای ابراز وفاداری به فداکارانی چون حسین بن علی(ع) و یاران باوفایش که از همه وجود خود برای عزت و سرافرازی جامعه بشریت مایه گذاشتند، سابقه نداشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، اربعین حسینی را الگو و کانون حرکت سیاسی و دینی امت مسلمان ایران اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه با هدایت مقام معظم رهبری و الگو پذیری از شعار «هیهات من الذله» حضرت سیدالشهداء (ع) در خط مقدم مبارزه و مواجهه با جریان های ظالم و استکباری جهان قرار دارد.

حجت الاسلام شکریان، پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و تاکید کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.

وی، نوکری امام حسین(ع) را سند افتخار عنوان کرد و افزود: اراده و امدادهای الهی در حضور بیش از بیست میلیون زائر حسینی در پیاده روی مسیر طولانی به سمت کربلا جلوه گر می شود و افراد باید این نوکری را سند افتخار خود در دنیا و آخرت بدانند.

این فعال فرهنگی، محبت به امام حسین(ع) را محور همایش بزرگ اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: ندای لبیک یا حسین(ع) در سراسر جهان بر زبان مردم اعم از مسلمان و مسیحی در پاسخ به فریاد مظلومیت امام حسین(ع) به گوش می رسد.

وی با تاکید بر برجسته سازی ابعاد فرهنگی و سیاسی اربعین حسینی، تصریح کرد: حضور افراد فعال در حوزه های دینی و مذهبی در مراسم اربعین حسینی باید پیام رسان جنبه های فرهنگ و سیاسی قیام امام حسین(ع) و تشریح کارکرد آن برای اصلاح امت اسلامی امروز باشد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که محورهای وحدت آفرین در مراسم اربعین حسینی باید پررنگ شود، اظهار داشت: صدور فرهنگ انقلاب به سراسر جهان به معنای لشکر کشی و حضور فیزیکی نیست بلکه تفکر انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی باید در سطح بین المللی فراگیری بیشتری پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، اشتیاق دلباختگان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین شهادت آن بزرگوار را نمادی از عزت و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: این حضور بیانگر اشتیاق مشتاقان حضرت سیدالشهدا(ع) و بیعتی دوباره برای ادامه راه آن حضرت خواهد بود و محبت شیعیان جهان در راهپیمایی روز اربعین حسینی تجلی می یابد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با بیان این که پیاده روی اربعین در شرایط فعلی منطقه و خاورمیانه به ویژه در کشورهای عراق، سوریه، بحرین و یمن نماد قدرت پیروان مکتب اهل بیت و شیفتگان دفاع از حریم اسلام دانست و تاکید کرد: عزت و استقلال ملت عراق و ملل مسلمان قطعا نقطه یأسی برای دشمنان اسلام و عراق خواهد بود.

وی با اشاره به حضور نیروهای تروریستی داعش در عراق، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مسلمانان از سراسر جهان بدون ترس و واهمه از این گروه تروریستی در روز اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و دینی بزرگ تلقی می شود که پیام آزادی و آزادگی مسلمانان را به گوش جهانیان به ویژه دشمنان اسلام خواهد رساند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در پایان ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تسهیل در سفر پیاده روی زائران اربعین حسینی و سفارش معظم له در پرشورتر برگزار شدن این مراسم معنوی خاطر نشانکرد: در گذشته تنها هفت یا هشت میلیون نفر زائر در آستانه اربعین به سمت کربلای معلی حرکت می کردند، اما امروزه بیش از 20 میلیون نفر زائر به سمت حرم امام حسین(ع) پیاده روی می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha