جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام خمینی

اگرچه به واسطه برخی مشکلات امرار معاش و گذراندن زندگی برای بسیاری از افراد جامعه سخت شده، اما باید دقت داشت در اغلب موارد علت اصلی آن، توقع بالا و مصرف گرایی که منجر به اسراف نیز می‌گردد.

آیه:

خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

كُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ اعراف/31

بخوريد، و بياشاميد ولی اسراف مکنيد

آینه:

حکایت؛ یکی از اعضای دفتر امام خمینی(ره) چنین نقل کرد: یک روز طبق وظیفه‌ای که هر ماه بر عهده داشتیم، در پایان ماه، لیست مخارج ماهیانه را در جماران خدمت امام فرستادیم، در ضمن آن، مخارج منزل امام، از جمله هزینه مهمانی‌ها و رفت و آمدهای امام و پول برق را نوشته بودیم.

وقتی صورت مخارج را فرستادیم، پس از نیم ساعت، حاج احمد آقا تلفن زده و گفتند: از وقتی که صورت داده‌اید، امام مرتب در لب باغچه قدم می‌زند و سخت ناراحت است، زیرا مخارج خانه آقا، در این ماه از ده هزار تومان تجاوز کرده است، لذا امام می‌فرماید: اگر خرج خانه من از ده هزار تومان تجاوز کند، من اصلاً از اینجا می‌روم. مرحوم حاج احمد آقا گفت: شما ببینید در این ماه خرج اضافی چه بوده است، که به آقا بگوییم و خیال امام راحت شود.

ما پس از جستجو در دفاتر، سه قلم خرج اضافه آن ماه را یافتیم که ابداً مربوط به منزل امام نبوده است.

1. گازوئیلی که از خانه امام زیاد آمده بود، ما گفتیم آن را در انبار حسینیه جماران بریزند.

2. ماشینی که خانواده حضرت امام را می‌برد، خسارتی وارد شده بود و هزینه آن را پرداخت کردیم.

3. ملامین برزنتی برای خانه حضرت امام تهیه شده بود، تا داخل منزل حضرت امام از بالای پشت‌بام دیده نشود، زیرا پاسداران در آنجا پاس می‌دادند.

وقتی این چند قلم اضافه خرج را خدمت امام فرستادیم خیال آقا راحت شد و در نتیجه ایشان احساس آرامش کردند و آسوده خاطر شدند.1

 

با اقتباس و ویراست از کتاب گنجینه معارف

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha