جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسئول حوزه نمایندگی  ولی فقیه  در سپاه  تنکابن

حوزه/ یکی از انحرافاتی که در طول تاریخ اسلام در بین مردم رواج داشته و چه بسا عامل خروج آن ها از مدار حق و حقیقت، انقلاب و ولایت بوده، شخصیت زدگی است، یعنی این که میزان و معیار شناخت حقیقت، اشخاص یا شخص خاصی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حسینی ، مسئول حوزه نمایندگی  ولی فقیه  در سپاه  تنکابن در نشست اخلاقی - سیاسی "شخصیت زدگی عامل انحراف از دین" در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س)، اظهارداشت: یکی از انحرافاتی که در طول تاریخ اسلام در بین مردم رواج داشته و چه بسا عامل خروج آن ها از مدار حق و حقیقت، اسلام، انقلاب و ولایت بوده، شخصیت زدگی است، یعنی این که میزان و معیار شناخت حقیقت، اشخاص یا شخص خاصی باشد.

وی افزود: عده ای از بزرگانی که در کنار پیامبر اکرم(ص) بودند با سیاست خویش، آینده اسلام را به خطر انداختند و با شعار کتاب خدا کافی است فرقه ای پدید آوردند که نتیجه آن جدا شدن مسیرشان از مسیر اهل بیت (ع) و جابجا شدن جای معروف با منکر بود.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: این سخن پیغمبر اکرم (ص) است که زمانی فرا می رسد که مردم امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند و بدتر از آن هنگامی است که معروف، منکر خواهد شد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنکابن تصریح کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) این بود که  معروفات و منکرات محتوای خویش را از دست داده بوده و به فراموشی سپرده شده بودند، حضرت به کربلا رفتند تا مردم را به آغوش قرآن و اهل بیت(ع) بر گرداند .

وی تاکید کرد: باید بدانیم که افرادی در خط اول جنگ بوده، مجاهدت  کرده و مجروح  شدند، دلیل بر حقانیت و میزان قرار گرفتن رفتار و سلوک آنان نیست از این نمونه ها در طول تاریخ بسیار بودند، در انقلاب  اسلامی هم شخصیت های بر جسته ای بودند که در کنار امام از انقلاب دفاع کردند، ولی بعد منحرف شدند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: اگر ما اطلاعات کافی از انقلاب و اسلام نداشته باشیم، شخصیت زده شده و افراد می توانند در فکر ما نفوذ کند، ولی اگر شناخت و آگاهی کسب کنیم، کسی نمی تواند ما را از مسیر انقلاب و  ولایت دور کند.

وی تصریح کرد: امروز باید بدانیم که دشمن از راه دین در حال نفوذ است؛ لذا تا می خواهید روشنگری نمایید،می گویند غیبت نکنید،حرام است؛ در حالی که بدانید  وقتی کسی فسق علنی می کند و تیشه به ریشه انقلاب و اسلام می زند، غیبت او جایز است؛  پس هر کسی که علیه انقلاب و ولایت کار می کند و مردم را به انحراف می کشاند، باید به مردم معرفی و شناسانده شوند.

 انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha