جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ با دقت در مصداق های ولایت گریزی کوفیان و شناخت عاقبت و سرنوشت ولایت گریزان، می توان در امتحان ولایتمداری این عصر، سربلند و موفق بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم محمد نژاد، کارشناس حوزوی، در نشست "ولایت پذیری و تطبیق آن با عصر حاضر"، در مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار بیان کرد: ولایت گریزی در دوران امام حسین (ع) موضوع مهم و قابل تاملی است که از یک طرف خیانت مردم به خاندان وحی، لکه ننگی بر دامان جامعه اسلامی بود و از طرف دیگر عبرت و درس بزرگی برای جامعه امروز است.

وی ادامه داد: با دقت در مصداق های ولایت گریزی و شناخت عاقبت و سرنوشت ولایت گریزان، می توان در امتحان ولایتمداری این عصر، سربلند و موفق بود.

این کارشناس حوزوی افزود : قیام امام حسین (س) فقط  برای گریستن نیست؛ بلکه ماهیت آن، بیداری امت اسلام بوده است. البته گریه با معرفت و بصیرت نیز در سایه عمل انسان به دست می آید؛ همانند شهدا که پیام عاشورا را در زندگی خودشان عملیاتی کردند و به لقای حق شتافتند .

محمد نژاد تصریح کرد: آن چیزی که سبب ماندگاری نهضت عاشورا شد، اخلاص عاشورائیان بود؛ آن هم در روزگاری که همه امامشان را تنها گذاشتند و در فاصله ای نه چندان دور از شهر علی (ع)، پسر  ایشان را سر بریدند.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: تاریخ صحنه های خونین بسیاری دیده است، اما آن چیزی که از عاشورا نقشی ابدی ساخت، رنگ الهی و خدایی این نهضت بود.

انتهای پیام313/48

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha