شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید محمود جلالی / امام جمعه فریدونکنار

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر اینکه رابطه هر کشور با آمریکا رابطه مظلوم با ظالم است، افزود: دولتمردان آمریکا مانند گرگی هستند که به هیچ کس رحم نمی‌کند و افرادی که فکر می‌کنند رابطه با آمریکا می‌تواند برای آن‌ها منفعت داشته باشد کاملا در اشتباه هستند چرا که سر سوزنی رابطه با شیطان بزرگ برای ما سدی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود جلالی، صبح امروز در جمع بسیجیان فریدونکنار با اشاره به سالروز ولادت امام علی (ع) گفت : امام خمینی(ره) روز ولادت حضرت را روزی خوانده اند که علی (ع) که باب وحی و امانتدار وحی بود، متولد شد، و این روزی است که قرآن کریم و سنت رسول اکرم(ص) به سبب ولادت این ابر مرد عالم تفسیر پیدا کرد و به نوعی فتح باب وحی و تفسیر وحی و ادامه وحی، به وجود مقدس این سرور محقق شد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه افزود: مردم ایران همواره سرشار از استعداد و روحیه جهادی بودند که سال‌ها توسط مستکبران جایی برای رشدو نشان دادن آن به جهانیان نبود و دشمنان این ملت سالها جلوی این شکوفایی را گرفتند، اما امروز جهان تحت تاثیر ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی یادآور شد: دانشمندان هسته‌ای ایران با اعلام موفقیت در دانش هسته‌ای که پایه بسیاری از علوم و دانش‌ها است، جهان را شگفت زده کردند، چرا که این دانش بدون کمک گرفتن از نیروهای خارجی به دست آمد و دانشمندان ایران اسلامی با اعتماد به نفس و توکل به خدای متعال توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند و شعار ما می‌توانیم را به تحقق برسانند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه کشور ایران با این دستاورد توانست به جمع ۵ کشوردارای دانش هسته ای بپیوندد، خاطر نشان کرد : این کشورها از موفقیت ایران در دانش هسته ای ناراحت و عصبانی بودند و هستند و هنین سبب شد تا مخالفت های خود را با جمهوری اسلامی افزایش دهند و تحریم ها را علیه ملت بیشتر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا، خاطرنشان کرد: آمریکا از سال ۱۳۲۰ هجری شمسی با ورود و مداخله در امور کشور ایران توانست بر سرمایه ملی کشور ما مسلط شود.

وی با بیان اینکه دزدی و چپاول آمریکا از سرمایه های ایران تا زمان انقلاب ادامه داشت، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات به هم خورد و دست غارتگران بین‌المللی از سرمایه‌های ایران قطع شد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: جنگ تحمیلی، کودتای نوژه، تحریم اقتصادی و توطئه‌های دیگر از جمله اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای زمین گیر کردن این کشور بعد از انقلاب بود تا بتوانند بر سرمایه‌های ما سلطه پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر اینکه رابطه هر کشور با آمریکا رابطه مظلوم با ظالم است، افزود: دولتمردان آمریکا مانند گرگی هستند که به هیچ کس رحم نمی‌کند و افرادی که فکر می‌کنند رابطه با آمریکا می‌تواند برای آن‌ها منفعت داشته باشد کاملا در اشتباه هستند چرا که سر سوزنی رابطه با شیطان بزرگ برای ما سدی ندارد.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: در حالی که آمریکا با عراق رابطه سیاسی و سفیر داشت به این کشور حمله کرد و این نشان دهنده‌ی ذات حیوانی آمریکا است اما برخی افراد در داخل کشور در این خیال بودند که با برجام تمام مشکلات حل می‌شود اما خصومت‌ها و تحریم‌ها بیشتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در حمله به پایگاه هوایی سوریه گفت: در حالی که سازمان ملل گزارش خود را مبنی بر اینکه حمله شیمیایی سوریه از طرف چه گروهی بوده صادر نکرده است، آمریکا با گستاخی تمام ۷۰ موشک خود را روانه یک پایگاه هوایی در سوریه کرده است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا از نابودی داعش سخن می‌گفت اما اکنون حامی این گروه تروریستی شده است و این نشان دهنده‌ی نفاق و دورویی است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان اینکه کشور ایران هم حمله شیمیایی در سوریه و همچنین حمله آمریکا به پایگاه هوایی سوریه محکوم می‌کند گفت: جمهوری اسلامی با عزت و استقلال خود تن به رابطه با آمریکا نمی‌دهد چراکه پذیرش خواسته‌های آمریکا هدردادن خون شهدا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha