جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

ماموستا مصطفی محمودی/ امام جمعه پیرانشهر

حوزه/امام جمعه پیرانشهر گفت: روحانیون و امامان جمعه در تریبون ها و موعظه های خود مردم بی سواد را برای سوادآموزی تشویق کنند.

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به لزوم سوادآموزی و ریشه کنی معضل بی سوادی در کشور اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون بین 20 تا 30 درصد مردم شهرستان پیرانشهر بی سواد هستند.

امام جمعه پیرانشهر  با تاکید بر اینکه باید در مسئله باسوادی افراد، نظارت های کافی از سوی آموزش و پرورش انجام گیرد گفت: متاسفانه نظارت های کافی در این زمینه انجام نشده است .

وی افزود: آمارهای مربوط به باسوادی در بیشتر مواقع اشتباه است و عده بسیاری همچنان بی سواد باقی می مانند پس باید نهضت سوادآموزی به ارائه واقعیت ها پرداخته و برای نفع خود کار نکند.

ماموستا محمودی با تاکید بر اینکه برای باسواد کردن افراد باید سیاست تشویقی را به کار برد، افزود: علاوه بر آن باید آسیب های بی سوادی در جامعه تبیین شود، چون انسان بی سواد، سود و منفعت چندانی برای جامعه خود ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید امکانات لازم به نهضت سوادآموزی برای ریشه کنی معضل بی سوادی داده شود، اظهار داشت: علاوه بر آن باید روحانیان و امامان جمعه در تریبون ها و موعظه های خود مردم بی سواد را برای سوادآموزی تشویق کنند، چراکه نفوذ و احترام مبلغین دینی و روحانیون در بین مردم بیشتر است.

امام جمعه پیرانشهر با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مردم علاقه ای به سوادآموزی ندارند تصریح کرد: اگر دولت علاقه مند ریشه کنی بی سوادی در جامعه است، باید افراد مورد نظر را تحت تشویق های مادی و معنوی قرار دهد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha