جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حائری زاده

حوزه/ حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به وضعیت منطقه و جهان اسلام، تصریح کرد: جهان اسلام برای نجات از سلطه استکبار باید بر مدار اهل‌بیت(ع) حرکت کند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمدحسین حائری زاده، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه نجف‌آباد، درباره اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طلبه باید مصداق آیه شریفه «رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ» باشد.

وی وارد شدن صادقانه و الهی نه از روی بیکاری و وقت‌گذرانی را هدف اصلی یک طلبه بیان کرد و افزود: یک طلبه همان‌گونه که از صدق ایمان وارد مکانی چون حوزه می‌شود، طبق این آیه شریفه باید خروجش نیز با صدق باشد و این صدق یعنی با عمل خود دیگران را به دین خدا دعوت کنیم و بتوانیم به عنوان یک طلبه مصداق الگوی دین باشیم.

حجت‌الاسلام حائری زاده بااشاره به ایام مبارزه با استکبار جهانی نیز ادامه داد: در نظام دین و قرآن چیزی به نام جنگ وجود ندارد و در تاریخ هیچ یک از انبیاء و ائمه اطهار حتی جنگ دفاعی نیز وجود نداشته است، و همان‌گونه که امام  راحل در دیدار با گروهی از معلمان بیان کرد، انقلاب ما برای این است که مسلسل‌ها را به قلم تبدیل کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: استکبارستیزی و مقابله با آمریکا در این راستا است که مسلسل‌ها تبدیل به قلم شود و کسی می‌تواند به نحو واقعی مرگ بر آمریکا بگوید که نخست مرگ بر منیت ها گفته باشد تا بتواند در مقابل دنیای استکبار بایستد.

این استاد حوزه در ادامه بیان داشت: از میان جنایاتی که آمریکا در حق بشریت انجام داده است، دو جنایت بارزتر است؛  جنایت اول تولید اسلحه و کشتار در جهان برای تولید پول، دومین جنایت بیرون آوردن زن از محیط خانه و تبدیل یک همسر و مادر به یک کارگر، مصرف‌کننده و مدل است.

حجت‌الاسلام حائری زاده با اشاره به جنایات مستکبرین عالم و ضعف مسلمانان در این زمینه بیان کرد: دلیل غلبه پیدا نکردن جمعیت دو میلیاردی مسلمین بر جمعیتی 3میلیونی  اسرائیلی ها ، تنها یک علت است، و آن نداشتن حیات طیبه است.

وی در ادامه  عنوان کرد: حیات طیبه یعنی ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت و این ولایت و تابعیت است که محبت می‌آورد و اگر کشورهای اسلامی بخواهند در برابر استکبار بایستند باید تجلی قرآن را با الگوی اهل‌بیت(ع) در زندگی‌ خود پیاده کنند که هرکجا ولایت اهل‌بیت(ع) در کنار قرآن تجلی کرده است، هیچ مستکبری جرأت حضور نداشته است.

وی در ادامه به حدیث دیگری از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام در این حدیث اسلام را معرفی می‌کند که لباس اسلام، حیاء است و یکی از راه‌هایی که استکبار جهانی برای نابودی انقلاب و اسلام به کار گرفته است، گرفتن غیرت از مردان و حیاء از زنان است و تمام برنامه‌ها و توطئه‌های خود را بر مدار این دو هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام حائری زاده درباره نقش خواهران طلبه در مقابله با استکبار بیان داشت: برای مبارزه با استکبار شما بانوان طلبه باید اگر مادر هستید فرزندان با غیرت و اگر زن هستید، حیاء را محور زندگی خود قرار دهید که الگوی شما خواهران طلبه، فاطمه است که حتی در برابر یک نابینا نیز حجاب خود را رعایت کرد.

    

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha