جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 399676
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
ائمه اطهار

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین طاهری پاکدل تصریح کرد: اسلام در جنبه نظری در قرآن طراحی شده و در جنبه عملی و تجسم خارجی در اهل بیت(ع) عترت خودنمایی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری پاکدل، تولیت مدرسه امام سجاد(ع) شیراز، در نشست بررسی "امامت از دیدگاه تشیع"، در این مدرسه اظهار داشت: شیعیان به دلایل عقلی و احادیث صریح و آشکار در روایات شیعه و سنی امامت را به عنوان یکی از پایه های دین، حق دوازده امام معصوم(ع) می دانند.

تولیت مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز در ادامه گفت: امامت دوازده امام با انتخاب از جانب خدا و ابلاغ و معرفی از جانب رسول خدا(ص) و اطلاع توسط امام قبلی است.

وی بیان کرد: بعد از غیبت و نبودن نواب خاص و نواب عام که فقهای جامع الشرائط هستند، امت اسلام را رهبری و امامت می کنند. چنانچه اینان که ذی حق هستند به هردلیل امامت نیافتند، اضطرارا اداره امور مسلمین بر عهده دین شناسان یا افراد عادل و سپس غیر عادل از پیروان اهل بیت(ع) و نهایتا به فردی که حداقل مسلمان باشد، می رسد، اما مبارزه برای حاکمیت حق همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پاکدل یادآورشد: در مکتب تشیع، امامت منصبی الهی و معنوی از جانب خدا است و از این رو مالک اشتر با اعلام این که امام علی(ع) وصی الاوصیا و وارث علم انبیا است با حضرت بیعت کرد و حضرت را وصی رسول خدا(ص) می خواند.

وی با بیان این که شیعیان با حضرت علی(ع) نه به عنوان خلیفه و حاکم، بلکه به عنوان امام و رهبر و پیشوای الهی بیعت کردند، ابراز داشت: از حدیث ثقلین نیز چنین استفاده می شود که همان گونه قرآن، مستمر و پایدار است، عترت هم باید مداوم و مستمر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری پاکدل تصریح کرد: اسلام در جنبه نظری در قرآن طراحی شده و در جنبه عملی و تجسم خارجی در اهل بیت(ع) عترت خودنمایی می کند.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha