جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله امامی کاشانی - نمازجمعه تهران

حوزه/ خطیب موقت جمعه تهران، با بیان این که راهپیمایی میلیونی زائران حسینی در ایام اربعین، انعکاس خاصی در دنیا دارد، از نیروهای امنیتی عراق برای تأمین امنیت زائران تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله امامی کاشانی،  در خطبه های نماز جمعه تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص داشتن بصیرت در مسائل مختلف داخلی و بین المللی، اظهار داشت: بصیرت یعنی این که دنیا را ببینیم و بشناسیم و در مقابل فتنه گران دنیا، سازش نباید کرد.

وی در ادامه با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در کشور آمریکا، خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب گفتند، ما وارد این مسئله نمی شویم، چرا که نتیجه آن برای ما تفاوتی نداشت و ندارد، و فقط آن چه برای ما مهم است این که، دشمن در زمینه های مختلف به ویژه در خصوص ایران، چه می کند و چه سیاستی دارد.

خطیب موقت جمعه تهران، افزود: دشمنان ما در دنیا مفتضح هستند و خودشان را هم مفتضح تر کرده اند و انتخابات اخیر در کشور آمریکا نیز این موضوع را ثابت کرد.

وی، با اشاره به تحرکات سیاسی اخیر در کشور آمریکا در خصوص تلاش برای تحریم بیشتر جمهوری اسلامی ایران، گفت: با وجود این که خودشان باعث و بانی بسیاری از مشکلات در دنیا شده اند، با وقاحت تمام می ایستند و می گویند ایران را  تحریم کرده ایم و تحریم می کنیم چرا که ایران حامی تروریسم است؛ این ادعای آمریکایی ها در حالی است که خودشان بمب های خوشه ای بر سر ملت یمن ریخته و هزاران هزار نفر از مردم یمن را به خاک و خون می کشند.

*آمریکا مادر و پدر داعش است

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که داعش را خود آمریکایی ها و اسرائیلی ها به وجود آوردند و نتیجه این که امروز بسیاری از کشورهای اسلامی ، گرفتار تروریست هستند، تأکید کرد: باید به آمریکا گفت که شما مادر و پدر تروریست در جهان هستید؛ شما این تروریست ها را متولد کردید؛ شما تربیت شان کردید و همین شما امروز به آنان بودجه می دهید؛ آن وقت ایران را متهم می کنید که حامی تروریسم است؟

وی گفت: بهترین کار در مقابل توطئه های مختلفی که در دنیا ایجاد شده، انتظار فرج و استقامت در مقابل توطئه های دشمنانی چون آمریکاست؛ ما به عنوان منتظران ظهور نباید در مقابل عربده کشی ها و بدمستی های جنایتکاران عقب نشینی کنیم، بلکه باید به قول رهبری، محکم ایستاده و به خدا توکل کنیم.

خطیب موقت جمعه تهران خاطرنشان کرد: در روایات مان داریم که نصرت خدا با منتظران ظهور است و البته شرایط منتظران واقعی، استقامت و ایستادگی در مقابل توطئه های دشمنان و توکل بر خداست.

*تقدیر از عزاداران حسینی شرکت کننده در راهپیمایی اربعین

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی میلیونی زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین، گفت: در ابتدای صحبت در این زمینه، باید از تمام نیروهای انتظامی و امنیتی برای تأمین امنیت این مراسم تشکر کرد؛ اقدام نیروهای انتظامی و نظامی عراق نیز که امنیت در ایجاد امنیت زائران اهتمام داشتند، باید تشکر کنیم.

وی افزود: جمعیت بسیار زیاد عزاداران حسینی شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین، انعکاس خاصی در تمام دنیا دارد و البته این انعکاس در مقابل جنایت های مختلف گروه های تروریستی مثل داعش که از طرف آمریکا و اسرائیل حمایت می شوند، بسیار معنادارتر است و قطعا این جنایتکاران را به فکر فرو می برد که چگونه با این همه مشکلات و تهدیدات، حدود 20میلیون زائر راهی کربلا هستند.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه تصریح کرد: کربلا بقعه ای بسیار متبرک و بالاتر از کعبه و مسجد النبی است، چرا که همه صفات نیکوی انسانیت، در کربلا ظهور و بروز کرد. عشق، انسانیت، از خودگذشتگی و دیگر صفات نیکوی انسانی در حادثه کربلا و در میان یاران امام حسین(ع) در حد اعلا دیده شد.

*هوای سالم،‌ حق الناس است

خطیب موقت جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آلودگی شدید هوای تهران و برخی دیگر از کلان شهرهای کشور، گفت: باید همه مواظب هوا و سالم بودن آن باشیم؛ از جمله راهکارها برای کنترل آلودگی هوا این است که خودروهایی که سوار می شویم سالم و معاینه شده باشد و علاوه بر آن، خودروها با یک سرنشین را روانه خیابان نکرده و بیشتر از وسیله های نقلیه عمومی استفاده کنیم.

وی با بیان این که بی توجهی به مسئله آلودگی هوا، نقض  حقوق انسان های دیگر است، گفت: هوای سالم حق مردم است و باید به آن ارزش داد.

*گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی(ره)

وی در بخش دیگری از سخنان خود سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله علامه طباطبایی(ره) را گرامی داشت و از این عالم فقید با عنوان فیلسفوف، فقیه، حکیم و مفسر قرآن کریم یاد کرد.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha