جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ هندسه کمال و معنویت به گونه ای است که در آن آزمایش های الهی و رنج و سختی وجود دارد، و در حقیقت هندسه برتری اهل تقوا و غیر تقوا را خداوند این گونه قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  از مازندران،حجت الاسلام صدرایی، کارشناس مذهبی در نشستی با موضوع توحید شناسی در جمع طلاب سطح 2 و 3 شهید مطهری و مرکز تخصصی زینب کبری(س) تنکابن بیان داشت: نظام عالم دارای هندسه ای است و خداوند طوری این هندسه را بنا نهاده است تا حق بر باطل پیروز شود، البته ممکن است، باطل کمی جولان دهد و غالب شود، ولی در نهایت حق پیروز است.

وی ادامه داد: هندسه کمال و معنویت هم این گونه بوده و راهی است که در آن آزمایش های الهی و رنج و سختی وجود دارد، و در حقیقت هندسه برتری اهل تقوا و غیر تقوا را خداوند این گونه قرار داده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در آیات 61 تا 64 سوره مبارکه یونس خدای سبحان می فرماید  که همه چیز در دست ماست. بنابراین باید برای حل مشکلات روحی و ... مبدا میل عوض شده و تنها به توحید توجه نمود.

حجت الاسلام صدرایی تصریح کرد: با توجه به این که انسان در درمان بیماری های اخلاقی و روحی نیاز به شناسایی و تسلط بر خویشتن دارد، لذا اگر شناخت درستی از خداوند پیدا کند، در سختی ها و فراز و نشیب ها دچار اضطراب نخواهد شد و  راهکارهای شناخت خدای متعال استفاده از الگوهای قرآن، توسل به ائمه (ع) و صبر می باشد.

 وی تاکید کرد: برای رسیدن به کمال راه برای همه باز است،  فقط باید طالب بود و تلاش کرد و مراقب بود که دچار احتجاج نشویم.

 انتهای پیام313/48

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha