پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی نعمت الهی- نشست مبلغین شهرستان تاکستان

حوزه/ حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک امر حیاتی برای رشد جامعه است و اگر روزی این مهم تعطیل شود جامعه نیز در آستانه سقوط قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  علی نعمت اللهی، امروز در جمع مبلغین و روحانیون شهرستان تاکستان که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات این شهر برگزارشد به نقش مهم روحانیت و مبلغین اشاره کرد و گفت:  امروز وظیفه اصلی همه ما به ویژه مبلغین دین، بصیرت‌افزایی است.

وی با بیان این که روحانیون تاثیرگذارترین قشر در جامعه امروز هستند و به عنوان سفیران هدایت عمل می کنند، تصریح کرد: وظیفه مبلغین باورکردن روحیه انقلابی در راستای دفاع از ولایت و نظام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین به ترویج امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و و افزود:  امر به معروف و نهی از منکر یک امر حیاتی برای رشد جامعه است و اگر روزی این مهم تعطیل شود جامعه نیز در آستانه سقوط قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:  دین اسلام دارای دستورات فردی و اجتماعی است و نیز نگاه جامعی به زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افراد دارد و احکامش در تمامی این مباحث پویاست که یکی از این احکام امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام  نعمت اللهی خاطرنشان کرد:  قرآن مهمترین راهنما و منبع در شریعت اسلام است و در جای جای این کتاب مقدس به اهمیت موضوع امر به معروف تأکید شده و آمران و ناهیان نیز در قرآن جایگاه ویژه‌ای دارند که مورد توجه است.

وی با بیان اینکه شناخت معروف و منکر اهمیت ویژه‌ای در جامعه دارد، بیان داشت: جامعه امروز بسیار پیچیده است و روابط متفاوتی بر آن حکمفرماست. در زندگی ساده گذشته مناسبات و سبک ساده‌ای از زندگی در جریان بود که دایره نیکی و بدی را بسیار کوچک و قابل تشخیص می کرد و به همین علت مسأله امر به معروف و نهی از منکر بسیار آسان‌تر در جریان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha