پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی گفت: کسانی که امروز می‌گویند امریکا کدخداست، تلاش دارند مسئله دشمن را نادیده بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جمع کارکنان سپاه به اهمیت دشمن‌شناسی و معرفی اقسام دشمن از منظر دینی پرداخت و اظهار کرد: برخی‌ها در گذشته تلاش می‌کردند تا در جامعه القا کنند که ما دشمن نداریم و کسانی که امروز می‌گویند امریکا کدخداست، تلاش دارند مسئله دشمن را نادیده بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه به اهمیت موضوع دشمن در منابع دینی اشاره کرد و افزود: مسئله دشمن در قرآن به صورت جدی دیده شده است و یک مسئله حاشیه‌ای و معمولی به حساب نمی‌آید.

این استاد حوزه اضافه کرد: قرآن علاوه بر این‌که به صورت جدی به موضوع دشمن و دشمنی پرداخته است، انواع دشمنان را معرفی کرده و آن‌ها را به صورت جداگانه توضیح داده است.

وی ادامه داد: این‌که اسلام ما را واقف می‌کند که دشمن داریم، از بدیهیات دین اسلام است و در قرآن، آیات و روایات هیچ تردیدی به این معنا وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اذعان کرد: در آیه 6 سوره مبارک فاطر خداوند می‌فرماید: «إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ»، «در حقيقت‏ شيطان دشمن شماست‏ شما [نيز] او را دشمن گيريد [او] فقط دار و دسته خود را مى‌خواند تا آن‌ها از ياران آتش باشند».

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که شیطان انجام می‌دهد این است که شما به جای این‌که دشمنی‌هایتان با دشمن حقیقی باشد، کاری می‌کند که شما مشغول همدیگر شوید و از توجه به دشمن حقیقی غافل بمانید.

وی با تأکید بر این‌که خداوند می‌فرماید که شیطان دشمن آشکار شماست، گفت: این بیان به معنای این است که دشمنی شیطان استتار شده و مخفی نیست، بلکه کاملاً آشکار و روشن است.

امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: خداوند در آیه 82 سوره مائده می‌فرماید: «مسلماً يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده‌اند، دشمن‏ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت و قطعا كسانى را كه گفتند ما نصرانى هستيم نزديك‌ترين مردم در دوستى با مؤمنان خواهى يافت زيرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‌اند كه تكبر نمى‌‏ورزند».

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: امروز شاهدیم که یهودیان در کشور فلسطین دست به جنایات بسیار بزرگی می‌زنند و این جنایات به خوبی نشان می‌دهد که آن‌ها دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان هستند. اما نگاه خداوند به مسیحیان این است که بیشتر آن‌ها دوستان شما هستند.

وی اظهار کرد: خداوند درباره کافران هم می‌فرماید: آن ها با شما دشمنی دارند؛ البته همه کافران را در مقابل خودمان و دشمن نمی‌بینیم. آدم‌هایی داریم که مؤمن نیستند اما با ما هم دشمنی ندارند و خداوند درباره آن‌ها می‌فرماید که خداوند مانعی برای شما قرار نمی‌دهد، اگر بخواهید به آن‌ها نیکی کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این خصوص ادامه داد: آن‌ها باید از دو ویژگی برخوردار باشند تا نیکی شما شامل آن‌ها شود؛ یکی این است که در دین با شما جنگ نکنند و دیگر این که قصد بیرون کردن شما را از خانه‌هایتان نداشته باشند.

وی با بیان این‌که منافقان از کفار هم بدتر هستند، یادآور شد: منافقان و اهل نفاق هم به عنوان دشمن محسوب می‌شوند و آن‌ها همه ویژگی‌های کفار را با خود به همراه دارند و علاوه بر آن‌ها، یک ویژگی دیگری نیز دارند و آن پنهان نگهداشتن کفرشان است.

این استاد حوزه اضافه کرد: خداوند در آیه 7 سوره منافقون می فرماید: «هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لَا تُنْفِقُوا عَلَى مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى يَنْفَضُّوا وَلِلَّهِ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَفْقَهُونَ»، «آنان كسانى‏‌ هستند كه مى‌گويند به كسانى كه نزد پيامبر خدايند انفاق مكنيد تا پراكنده شوند و حال آن‌كه گنجينه‌هاى آسمان‌ها و زمين از آن خداست ولى منافقان درنمى‏‌يابند». هر موقع منافقان حرفی می‌زنند خداوند بی‌صبرانه پاسخ آن‌ها را گفته است.

وی با بیان این‌که نفس انسان هم جزو بدترین دشمنان به حساب می‌آید، عنوان کرد: اگر همه دشمنان در مقابل انسان قرار گیرند اما نفس انسان با او دشمنی نکند، هیچ دشمنی نمی‌تواند نقشه خود را پیاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اگر نفس انسان با او دشمنی کند، ضعیف‌ترین دشمن‌ها هم نقشه‌های خود را می‌توانند اجرایی کنند و بر انسان غلبه نمایند.

وی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند: بدترین دشمن تو، خودت هستی و این نوع دشمنی انسان را زمین‌گیر می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha