جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: آشنایی نسل جوان با مبانی ولایت و مهدویت نیاز ضروری امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز در همایش دانشجویی مهدویت، با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمال الهی نیازمند داشتن یک هادی تایید شده از سوی خدا و معصوم است گفت: امام علاوه بر هدایت افراد رابطه فیض الهی برای بشریت است.

آیت الله محمدرضا ناصری با تشکر از کسانی که در مسیر مهدویت با مطالعه و ارائه مقالات علمی درصدد رشد معرفتی مردم نسبت به امام زمان (عج) هستند، آگاه سازی مردم خصوصا نسل جوان درباره اهمیت نقش امام در جامعه را بسیار مهم دانست. 
امام جمعه یزد با اشاره به آیه ای از قرآن که در قیامت انسانها برای قرار گرفتن در پشت سر امام خود فراخوانده می شوند، بر اهمیت معرفت افزایی نسبت به امام  عصر تاکید و بیان داشت: نشناختن امام هر زمان به مثابه مرگ جاهلیت است، کرد. 

وی تصریح کرد: با پایان نزول قرآن رسالت پیامبر (ص) پایان یافت اما امامت ایشان برای توضیح و تفسیر دین و هدایت و راهنمایی مردم به ائمه بعد منتقل شد. 

نماینده ولی فقیه در استان تشخیص حق و باطل توسط عقل را یادآور و تعقل صحیح را به هدایت منوط دانست. 

آیت الله ناصری روی کار آمدن نسل های نو را یکی از دلایل نیاز بشر به هدایت های نو دانست و حکمت خدای متعال برای قرار دادن امامانی که هم معصوم باشند و هم راهنما و دستگیر مردم را تشریح کرد.

انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha