جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید عباس صالحی

حوزه / معاون وزیر ارشاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هیچ رسانه ای به اندازه کتاب طعم تفکر را ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب به خراسان شمالی سفر کرده بود، با حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه دیدار و گفتگو کرد.

سید عباس صالحی ، در این دیدار گفت: کتاب انسان ساز است و مهارت های عمومی افراد با مطالعه آن بسیار بالا می رود.

وی اظهار داشت: افزایش قدرت واژگان و قدرت زبانی افراد از دیگر کارکردهای مطالعه کتاب است و افرادی که بیشتر کتاب مطالعه می کنند دسترسی راحت تری نیز به واژگان دارند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به اینکه هیچ رسانه ای به اندازه کتاب طعم تفکر را ندارد،‌ خاطرنشان کرد: اگر انسان موجودی متفکر است، کتاب نیز رسانه متفکر به شمار می رود.

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی  هم در این دیدار گفت: مطالعه کتاب باعث تعالی و سعادت انسان ها در زندگی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهارداشت: در آموزه های دینی به موضوع کتاب و کتابخوانی اهمیت فراوانی داده شده طوری که نخستین آیات نازل شده بر پیامبر، امر به خواندن است.

وی تصریح کرد: در جامعه امروز کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است، در حالی که باید به عنوان یک فرهنگ، توسط رسانه ها، دولت، مسئولان فرهنگی، دانشگاه، حوزه در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: ان شاءالله همه ساله شاهد برپایی نمایشگاه های کتاب در مصلی نمازجمعه بجنورد باشیم، زیرا نماز جمعه با کتاب، معرفت، بصیرت و آگاهی بخشی پیوندی ناگسستنی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha