جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت محمد ص

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد گفت:با عمل به سیره و منش زندگانی حضرت رسول (ص) و اهل بیت (ع) می توان بسیاری گرفتاری های اقتصادی جامعه امروز را نیز ترمیم و بهبود بخشید.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با تبریک سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، گفت: یکی از برجسته ترین ویژگی های حضرت رسول اکرم (ص) اخلاق نیکو و حسنه بود که رسول مهربانی با خلقی نیکو و سعه صدری عظیم موجبات گسترش دین مبین اسلام و جذب مردم را به دین رحمت و مهربانی فراهم می ساخت.

وی با اشاره به اینکه منش و سیره رسول خیر و رحمت و مهربانی در زندگی فردی،عبادی،خانوادگی،سیاسی و اجتماعی برای همه اعصار و بشریت الگو است تصریح کرد:با تمسک به سبک زندگی نبوی می توانیم بر بسیاری مشکلات جامعه امروز و آسیب های ناشی از این گرفتاریها فائق آمد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه با پیروی از سبک زندگی نبوی باید منش و سیره حضرت رسول (ص) را در زندگی فردی و خانوادگی ساده زیستی،عدم اسراف گرایی و تجمل گرایی و... را پیاده نماییم، افزود: با عمل به سیره و منش زندگانی حضرت رسول (ص) و اهل بیت (ع) می توان بسیاری گرفتاری های اقتصادی جامعه امروز را نیز ترمیم و بهبود بخشید.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان اینکه نحوه رفتار و گفتار پیامبر گرامی اسلامی در ابعاد سیاسی و زندگی شخصی با افراد عادی جامعه باید برای مسئولان حکومتی الگو باشد افزود:سعه صدر پیامبر گرامی اسلام (ص) در برخورد با مردم به گونه ای بود که افراد جذب خلق نیکوی پیامبر (ص) می شدند.

وی در پایان بیان داشت:امروز رسالت نهادهای تبلیغی،دینی و قرآنی استخراج معارف ناب رفتاری از سیره حضرت رسول (ص) برای مردم جامعه و تبیین این ارزشهای اخلاقی برای معرفی دین سراسر خیر و برکت پیامبر رحمت (ص) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha