جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش خادمین فاطمیه با حضور آیت الله العظمی وحید

حوزه/ حضرت آیت الله وحید خراسانی گفتند: کسی که از آدم تا خاتم در انتظار ظهور اویند آخرین میوه معصوم درخت وجود صدیقه کبری(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله حسین وحیدخراسانی در همایش خادمین فاطمیه در دفتر معظم له با قرائت آیه اول سوره کوثر اظهارداشتند: کسی که خداوند بر همه مومنین بواسطه او منت نهاد، حضرت فاطمه زهراست؛ کسی که تمام انبیا و مرسلین زیر بار منت رحمت اویند، ممنون فاطمه زهراست.

معظم له افزودند: خلق ممنون از معرفت فاطمه هستند، افسوس که ما نشناختیم و قدر او را نفهمیدیم، آیا برکت از جهت مادی و معنوی فوق این تصور نمی شود، یک دختر به وجود آید، اما حلم حسنی با آن قضایای کربلا همه میوه شجره طیبه فاطمه هستند تا برسد به همه حجج رضویّه که در آن مجلسی که قدم گذاشت ۴۰۰۰ نفر از نخبه بشر در سراسر عالم جمع کرد، همه را در یک مجلس مدهوش نمودند و شد حجج رضویه.

این مرجع تقلید  با بیان اینکه افسوس که فاطمه(س) را نشناخته و قدر او را نفهمیدیم، ادامه دادند: خلق ممنون از معرفت فاطمه هستند، افسوس که ما نشناختیم و قدر او را نفهمیدیم، آیا برکت از جهت مادی و معنوی فوق این تصور نمی شود یک دختر به وجود آید، اما حلم حسنی با آن قضایای کربلا تا حجج رضویّه همه میوه شجره طیبه فاطمه هستند.

معظم له به بیان اسماء حضرت زهرا(س) پرداخت و افزودند: اسم اول «فاطمه» است که خلق از شناخت او عاجز است و اسم دوم «زهرا»ست؛ سئوال شد از امام جعفر صادق(ع) که چرا جدّه شما به نام زهرا نام گرفت؟ ایشان فرمودند: «خدا اسمی برای او آفریده در ملا اعلی، معلق بین سماء والارض، آنچنان که ملکه سماوات ایشان را به آن نام وصف می کنند و تکیه گاه او تنها قدرت خداست».

ایشان گفتند: بعد نوبت می رسد به «مبارکه»؛ در انجیل هم از آن حضرت تعبیر به مبارکه شده است، این برکت فوق تصور ماست.آیا این برکت تصوّر می شود: حلم حسنی، شجاعت حسینی، عبادت سجادی، ماثر باقری، آثار جعفری، علوم کاظمی، حجج رضوی، جود تقوی، نقاوت نقوی، هیبت عسکری، غیبت الهیه جمیع انبیا و مرسلین چشم در راه ظهور اویند. همه میوه این درخت هستند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: کسی که از آدم تا خاتم در انتظار ظهور اویند آخرین میوه معصوم درخت وجود صدیقه کبری(س) است، اصلها ثابت و فرعها فی السماء، افسوس که عمر گذشت و نفهمیدیم، خوشا آنان که در قضیه فاطمیه آنچه در توان دارند انجام می دهند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha