یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد حسنی رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه/ قم مرکز بهترین محتوای مکتوب جهان است و برای عرضه آثار و محتوای مکتوب، نیازمند به بحث کتاب آرایی است، ولی متاسفانه کمتربه آن پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، دکتر حسنی درنشست خبری دومین همایش پژوهشی و کاربردی هنر و تبلیغ  و کتاب آرایی که  در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت:همایش پژوهشی و کاربردی هنر و تبلیغ، دومین همایشی است که به صورت دو سالانه برگزار می شود در این دوره شاهد برگزاری همایش کتاب آرایی خواهیم بود.

 رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مهمترین هدف برگزاری و پرداخت به موضوع کتاب آرائی دینی، متکی به پیش فرض است گفت: محتوای خوب، سالم و آسمانی، زمانی جذابیت پیدا می کند که به کتاب آرائی توجه شود.

وی با بیان اینکه قدمت حوزه کتاب آرائی به نزول قرآن برمی گردد، عنوان کرد: اگرمعجزه پیامبر(ص) قرآن است، چون هنری است که آمده مردم را شیفته خود کند.

حسنی  عنوان کرد: مهمترین ابزار فرهنگی کتاب است و هنر مندان در کنار کتاب آرایی سایر هنرها را توسعه دادند . کتاب آرایی هنری است که از زمان  گذشته  تداوم کرده و همه اقشار با آن سر کار دارند وداشتند.

وی گفت:  اهمیت کتاب آرائی  زمانی دو چندان شده که روشنفکران و جریان های معارض به بهترین شکل در حال استفاده از کتاب آرایی برای زیبا سازی و انتشار هستند.

 رئیس مرکزفرهنگی هنری دفتر تبلیغات  اسلامی گفت: قم مرکز بهترین محتوای جهان است و برای عرضه آثار و محتوای مکتوب، نیازمند به بحث کتاب آرایی است، ولی متاسفانه  کمتر به آن پرداخته شد و لازم است بیشتر از این به آن پرداخته شود تا همگان به ثمرات آن پی ببرند.

حسنی با بیان اینکه دومین نمایشگاه آثار تجسمی و پژوهشی روز چهارشنبه هفته جاری با ارائه مقالات آغاز و روز پنجشنبه با حضور اندیشمندان و تجلیل از چهره های برجسته ملی کتاب آرائی به پایان خواهد رسید گفت: تا کنون 60 اثر در بخش حوزه پژوهش و  600 اثر در بخش حوزه رقابتی و بیش هزار اثر بخش حوزه  غیر رقابتی به دبیرخانه همایش و نمایشگاه راه یافته است.

رئیس مرکزفرهنگی هنری دفتر تبلیغات  اسلامی افزود: برگزاری این نمایشگاه و همایش برای این است که نهادهای فرهنگی و هنری بیشتر به سمت حوزه کتاب آرائی بیایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha