جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیره نبوی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین با بیان این که پیامبر اکرم (ص) نماد رحمت و مغفرت بودند، گفت: تبیین سیره نبوی موجب وحدت شیعه و سنی می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مجید بداریه، ظهر امروز در جمع روحانیان و مبلغان این شهرستان در محل این اداره، اظهار داشت: استخراج مبانی ارزشهای رفتاری مهم‌ ترین نکته در مطالعه سیره نبوی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه باید سیره نبوی را به درستی برای جهان امروز تببین کنیم، افزود: تبیین سیره پیامبر اسلام(ص)، قرآن، تفسیر قرآن و احادیت نبوی برای نسل جوان از وظایف خطیر مبلغان و روحانیون است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین ادامه داد: نبی مکرم اسلام پیام آور مهر، رحمت و منادی وحدت بود و امروز نه تنها امت اسلام، بلکه بشریت نیازمند تاسی به سیره نبوی است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت از ابتکارهای نظام دینی و فرصتی برای تحکیم همدلی و همزبانی است، گفت: به عقیده بسیاری از علمای اهل سنت و شیعه؛ وحدت مهمترین حافظ دین اسلام و یادگار ارزشمند به جامانده از حضرت محمد مصطفی(ص) است که همواره این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام بداریه خاطرنشان کرد:  پرداختن به سیره پیامبر گرامی اسلام(ص)، الگو پذیری از پیامبر اکرم، سرلوحه قراردادن شیوه و روش پیامبر در زندگی به خصوص برای نسل جوان و غیره از موضوعات سخنرانی مبلغان و روحانیون در مراسم های مناسبتی دهه وحدت بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha