جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صالحی امیری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ حوزه/ صالحی ‌امیری با بیان اینکه آیت‌الله جمی، نماد یک روحانی مبارز و انقلابی بود، بر ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در گستره جهانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، سید رضا صالحی‌ امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی، امام جمعه فقید آبادان، با بیان اینکه ایران اسلامی، مدیون خون پاک شهدایی است که در خوزستان به شهادت رسیده‌اند، آبادان را سرزمینی مقدس و نقطه عطف تاریخی و تمدنی ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: همان‌طوری که خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران بوده است، نقش آبادان نیز که خود دیرینه مذهبی طولانی دارد نیز در این خصوص بسیار پر رنگ و برجسته می‌باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر اینکه جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس، برای تبیین گفتمان واحد انقلاب اسلامی در جهان بود، افزود: در ایران اسلامی جنگ به معنای مقابله با کفر تلقی شده و از آنجایی‌که آبادان با جنگ رابطه درونی دارد، اگر جنگ مقدس باشد، آبادان نیز مقدس است؛ به همین دلیل سخن گفتن از آبادان و خرمشهر سخن از برترین ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله جمی، مصداق بارز یک عالم مجاهد و ربانی است، تصریح کرد: با صراحت اعلام می‌کنم که سخن گفتن از آیت‌الله جمی، سخن گفتن از اخلاق، معرفت و فضیلت‌ها است؛ چراکه به اعتراف همگان، آیت‌الله جمی، در معرفت به رسول اکرم(ص) و تمسک به اهلبیت(ع) پیشتاز بود.

صالحی امیری، حضور در مراسم گرامیداشت آیت‌الله جمی را بیانگر تداوم راه شهیدان، مسیر مقاومت، دیانت، اخلاق و انسانیت دانست و افزود: حضور مردم در این مراسم بیانگر آن است که ریشه‌های انقلاب اسلامی همواره زنده بوده و زنده خواهد ماند و من به‌عنوان عضوی از دولت، توجه به مشکلات مردم خوزستان به‌ویژه آبادان و خرمشهر را به‌عنوان تکلیف دائمی برای دولت محسوب می‌کنم.

*آیت الله جمی؛ در عمل ولایتمدار بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله جمی، گفت: ایشان نماد خوبی‌ها، پاکی‌ها، اخلاق، معنویت، معرفت و فضیلت بود و در صبر و تحمل مثال‌زدنی هستند؛ چراکه این عالم مجاهد، از شرایط موجود در آن دوران، احساس خستگی نکرده و لحظه‌ای هم به دنبال رفاه‌طلبی نبود.

وی، آیت‌الله جمی را نماد یک شخصیت برجسته انقلابی برشمرد و افزود: آیت‌الله جمی، پیرو واقعی امام راحل و رهبری بوده و ولایت مداری را در عمل باور داشت و همواره در برابر سختی‌ها و مشکلات ایستادگی می‌ کرد.

صالحی امیری، در پایان با بیان اینکه آبادان یک سرمایه ملی و آیت‌الله جمی نیز یک الگوی جامع و به تمام معنا برای آحاد و اقشار جامعه به‌ویژه روحانیون است، اظهار داشت: آیت‌الله جمی همواره به مطالبات مردم توجه کرده و موضوعات مهم و دغدغه مردم را به گوش مسئولان می‌رساند و متذکر می‌شد؛ پس اگر روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز خواهان استمرار راه این عالم مجاهد و نستوه هستند، باید برای تداوم حیات این سلسله و شجره طیبه، در دل و متن زندگی مردم باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha