یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تنها راه برون رفت از مشکلات بشر، دین است؛ گفت: موج اسلام خواهی و گرایش به گفتمان دینی در حال توسعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجتالاسلام والمسلمین پژمانفر، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با آیتالله اعرافی با اشاره به ظرفیت های دو نهاد حوزه و مجلس گفت: این دو نهاد در متن تفکر انقلابی و اسلامی هستند که باید به خوبی در توسعه یکدیگر همراه باشند.

وی افزود: خوشبختانه ظرفیتهای بسیاری در دو نهاد حوزه و مجلس وجوددارد؛ امروزه علمی را در دست گرفتیم که انتظارات بسیاری در جهان اسلام ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال پاسخگویی به نیازهای بشر است گفت: انقلاب و گفتمان انقلابی بود که این بحث را مطرح کرد که دین پاسخگوی تمام مسایل بشر را دارد و همه ما نیز باید در این مسیر گام برداریم.

وی گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات بشر، دین است؛ موج اسلام خواهی و گرایش به گفتمان دینی در حال توسعه است؛ با گذشت 37 سال از سال انقلاب و با توجه به فشارهای همه جانبه که این حرکت را کند کرده است، هنوز فاصله بسیاری برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی داریم.

وی گفت: در بخش تحول در علوم انسانی باید از ظرفیتهای حوزه استفاده کنیم، زیرا رهبر انقلاب نیز در این زمینه تاکیداتی را مطرح کردند که باداز ارتباط حوزه و مجلس و نهادهای کشوری استفاده را ببریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه ششم مراحل پایانی خود را طی میکند و در حال حاضر پس از ورود به صحن بر اساس کلیاتی که در برنامه پیش بینی شده است، کارها نهایی می شود؛ یعنی قبل از به صحن آمدن بودجه این برنامه به صحن آمده و تصویب خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha