جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی

حوزه/ حماسه ۹ دی اوج حماسه آفرینی و بصیرت آحاد امت اسلامی ایران است که منجر به پرچیده شدن بساط فتنه گران نظام سلطه و عوامل داخلی آن‌ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علاالدین صفی خانی امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های حماسه بزرگ نه دی که در دفتر مدیر حوزه علمیه استان قزوین برگزارشد، به هماهنگی بیشتربرنامه‌ها در این روز بزرگ و فراموش نشدنی اشاره و اظهار کرد: ا ین روز یکی از روزه‌های بیاد ماندنی و ماندگار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی بود و باید باشکوه‌تر از هر سال برگزارشود.
معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حماسه تاریخی ۹ دی نقطه عطفی درتاریخ انقلاب اسلامی و تجدید بیعت مردم غیور با ولایت فقیه و آرمان‌های والای انقلاب شکوه‌مند اسلامی بود.
وی این حماسه عظیم را بی‌نظیر‌ترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی در صحیفه تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران رقم خورد و روز نهم دی ماه ۱۳۸۸ را به واسطه حرکت عظیم، حیرت‌انگیز و فوق‌العاده مردم، در تاریخ ماندگار کرد.
حجت الاسلام صفی خانی با تأکید بر اینکه حماسه ۹ دی از جنس عاشوراست، عنوان داشت: مبدا و منشا آن حرکت بزرگ،‌‌ همان حرکت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و حرکت اباعبدالله هم مجموعه این بیداری و اصلاح و مبارزه با انحراف که در جامعه اسلامی بود، به صورت یک حماسه متجلی شد.
 وی ادامه داد: ملت ایران همواره نشان داده‌اند که در تمامی عرصه‌های حساس انقلاب حاضر بوده و آماده هستند جان خود را برای دفاع و حفظ و حراست از این نظام تقدیم کند.
حجت الاسلام صفی خانی با اشاره به فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان برای ضربه زدن به کشور، اظهارداشت: آنچه که در ۹ دی ماه سال ۸۸ اتفاق افتاد پیام ملت ایران به فتنه گران بود، چرا که مردم برای نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های بسیاری داده‌اند که نمونه بارز آن شهدای گرانقدر این مرز و بوم است.
معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با فتنه سال ۸۸ بیان داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه فتنه سال ۸۸ و جایگاه متعالی حماسه ۹ دی باید به شکل شایسته در جامعه به خصوص برای نسل نوجوان وجوان تبیین شود.
خاطرنشان می‌شود: مراسم بزرگ نه دی روز پنجشنبه  ساعت ده صبح و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهر قزوین برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha