جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نخستین دوره دانش‌افزایی پژوهشی در حوزه علمیه اهواز

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، از برگزاری دوره دانش‌افزایی پژوهشی در حوزه علمیه اهواز خبرداد و گفت: این دوره با هدف آشنایی اساتید با شیوه‌های علمی تحقیق و پژوهش در چهار روز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد افضلی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری نخستین دوره دانش‌افزایی پژوهشی «روش تحقیق»، ویژه اساتید حوزه علمیه اهواز، در مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره، گفت: دوره «روش تحقیق» با هدف آشنایی اساتید با شیوه‌های علمی تحقیق و پژوهش، تربیت استاد برای ارتقاء سطح مقالات علمی-پژوهشی طلاب، بهتر شدن تدریس دروس پژوهشی، روش تحقیق و مقاله‌نویسی علمی و همچنین تأمین استاد جهت تحقیقات پایانی طلاب اجرا شد.

حجت‌الاسلام افضلی، از نحوه اجرای این دوره سخن گفت و افزود: دوره دانش‌افزایی پژوهشی، در چهار روز، ۲روز در اول و ۲روز در هفته آخر دی ماه، با تدریس ۲ نفر از اساتید مطرح کشوری، یعنی حجج‌اسلام و المسلمین اسلام پور کریمی و زارعی اجرا می‌شود و هر شرکت‌کننده می‌بایست ۳۲ ساعت کلاس درسی را طی کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، شرایط افراد شرکت‌کننده در دوره دانش‌افزایی پژوهشی را اتمام پایه ۹ و تدریس در مدارس علمیه برشمرد و بیان داشت: إن‌شاءالله در نظر داریم که این دوره را نیز در سطح شمال و جنوب استان به‌صورت مجزا برگزار کنیم.

وی در پایان با اشاره به اجرای آزمون نهایی از شرکت‌کنندگان در این دوره، گفت: در پایان هر دوره، آزمونی کتبی از شرکت‌کنندگان به عمل می‌آید که در صورت قبولی مدرک پایان دوره، به آنها اهداء خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha