جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد صفری

حوزه / رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی گفت: مردم این استان از ابتدای امسال هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وجه نقد و ۳۵۰ گرم طلا برای بازسازی و توسعه اماکن مقدسه در شهرهای زیارتی عراق اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، محمد صفری امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: مردم استان خراسان شمالی از ابتدای امسال هشت میلیارد و 500 میلیون ریال وجه نقد و 350 گرم طلا برای بازسازی و توسعه اماکن مقدسه در شهرهای زیارتی عراق اهدا کردند.

صفری اظهار داشت: از بدو تاسیس این ستاد در خراسان شمالی تاکنون، 43 میلیارد ریال وجه نقد و سه کیلوگرم طلا برای این امر جمع آوری و زمینه حضور 504 استاد کار در عتبات عالیات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تعهد ما برای بازسازی عتبات عالیات امسال مبلغ 10 میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد از این مبلغ محقق شده است، گفت: امسال، هم استانی ها یک قطعه زمین، یک حیاط و یک واحد آپارتمان هم برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که از محل فروش دو فقره آن، سه میلیارد و 305 میلیون ریال به دست آمده است.

وی با اشاره به این که از  ابتدای امسال تاکنون 85 نفر نیروی کار زبده در چهار مرحله به نجف، سامرا و کربلا اعزام شده اند، خاطرنشان کرد: 18 نفر نیز روز گذشته برای بازسازی صحن حضرت زهرا (س)  به نجف اشرف اعزام شدند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اجر و ثواب دست اندرکاران و بانیان عمل صالح بازسازی عتبات مقدس، اظهار داشت: بازسازی عتبات از جمله بهترین اعمال و تعظیم شعائر الهی است.

وی افزود: اماکن مقدسه و زیارتگاه های ائمه اطهار (ع) محل تقرب انسان به ‌سوی خدا و پرستش خداوند می باشد، از این رو کمک به عتبات عالیات و بازسازی آنها کمک به قرب الهی است.

صفری با بیان اینکه بازسازی عتبات عالیات از افتخارات ما شیعیان است و تداوم حیات شیعه به وجود عتبات مقدسه ارتباط مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: کمک عتبات عالیات و بازسازی آنها، توشه‌ای برای آخرت و کمک خالصانه‌ای بوده که پاداش و ثواب آن در روز قیامت نمایان می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha