جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علیرضا عبادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پیوند قرآن، عترت و نماز پیوندی اصولی و جدا نشدنی است، گفت: امروز هیچ خدمتی به جامعه بشری بالاتر از اصلاح فرهنگی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: امروزه اگر جوامع بشر به سمت خشونت، وحشیگری پیش می‌رود به دلیل عدم حضور فرهنگ قرآنی و معنویت است.

وی با بیان اینکه عدم توجه به معنویت، درک صحیح از مفاهیم قرآنی سبب شده تا دست به کشتار و جنایات دشمن بزند، افزود: امروزه برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی با وحشگیری به جنایات جنگی که از خود نشان می‌دهند به گونه ای که  در حال بازگشت به جاهلیت اول تاریخ هستند و تا هنگامی که فرهنگ قرآنی در این جوامع پیاده سازی نشود ظلم ستم به مسلمانان ادامه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: درک دقیق و صحیح قرآن برای همگان قابل فهم نیست، لذا برای بیان صریح و دقیق مفاهیم قرآن طوری که برای همگان قابل فهم باشد نیاز به تفسیری واضح روان و دقیق می باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تفسیر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یکی از بهترین تفاسیر قرآنی است، افزود: پیوند قرآن، عترت و نماز یک پیوندی اصولی و جدا نشدنی است.

وی با اشاره به اینکه هیچ خدمتی به جامعه بشری بالاتر از اصلاح فرهنگی نیست خاطر نشان کرد: مراد از اصلاح فرهنگی همان فرهنگ قرآنی است که اگر در جامعه این فرهنگ پیاده سازی شود، مردمان آن جامعه به سمت وسویی پیش رفته که عدالت ومعنویت درآن جاری است هدیات می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه در زمان معاصر به ویژه انقلاب اسلامی، زمینه ترویج فرهنگ قرآنی فراهم شده است که باید از این فرصت بهره لازم را ببریم.

 حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه امیدواریم پذیرش فرهنگ قرآن و عترت را در همه جوامع شاهد باشیم، افزود: قرآن وع ترت از هم جدا نشدنی بوده و حقیقت قرآن در نزد اهل بیت(ع) است، اما نماز فراگیری آن از نظر بدنی، قرائت جنبه آموزشی دارد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha