جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی-رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد

حوزه/ رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است، تاکید کرد: ورود و حضور طلاب و مبلغان به فضای مجازی ضرورتی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه استفاده طلاب و مبلغان از فضای مجازی اظهار داشت: طلاب و مبلغان برای پاسخگویی به شبهات جوانان و ترویج معارف غنی اسلام باید حضور پررنگ در فضای مجازی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید مهارت حضور در فضای مجازی را یاد بگیریم و در این فضا هوشمندانه و کارآمد عمل کنیم، افزود: اگر بخواهیم در عرصه فضای مجازی منشأ اثر باشیم باید بنیه علمی قوی داشته باشیم تا بتوانیم در تبلیغ پیام دین بسیار شایسته اهداف خود را عملی کنیم.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه دشمنان در فضای مجازی به شدت در حال شبهه‌افکنی هستند و می‌کوشند اسلام‌ستیزی را رواج دهند، گفت: طلاب و روحانیون باید تهدید‌های موجود در این فضا را به فرصت تبدیل کرده و از این فضا بهترین بهره برداری را علیه دشمنان داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه جوان امروز بیشترین زمان خود را در فضای مجازی سپری می کند بهره گیری از قابلیت های این فضا می تواند علاوه بر مقابله با آسیب های اجتماعی به ترویج فرهنگ و معارف دینی در جامعه سرعت بیش از پیش ببخشد.

رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد خاطرنشان کرد: نگاه به فضای مجازی با هدف بهره گیری از علوم اسلامی و قرآنی برای تعلیم و تربیت صحیح نوجوانان و جوانان می تواند ابزاری سالم و سازنده برای مقابله با فساد و ناهنجاری های اخلاقی در جامعه باشد.

وی در پایان گفت: پرداختن به این مهم نیازمند ورود طلاب، روحانیون و کارشناسان علوم دینی و حوزوی است تا با تهیه و انتشار مطالب کارشناسی شده در حوزه مفاهیم اسلامی و قرآنی به کاربرد فضاهای مجازی قوت ببخشند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha