جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صابري تولايي

مدير تبلیغ حوزه علمیه خراسان از نياز بالقوه استان هاي خراسان به ۶۶ هزار مبلغ خبر داد .

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی، امروز در اردوی «خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی» که در مجتمع فرهنگی اردویی ثامن الحجج(ع) برگزار شد، با اذعان به اينكه امروز در استان هاي خراسان به بیش از 66 هزار مبلّغ نیاز داریم و فعالیت های بسیاری روی زمین مانده است، گفت: اين در حالي است كه هم اكنون 20 هزار نفر مبلغ با احتساب طلبه سطح يك تا روحانيون معمر، مي توانيم داشته باشيم.
وي افزود: بسیاری از روستاهای با خانوار بالا در شهرستان های خراسان از کمبود مبلّغ رنج می برند و این ضرورت تشکیل گروه های جهادی در مدارس علمیه را دو چندان کرده است.
حجت الاسلام صابري تولايي انفعال برخی از حوزویان را ناشی از عدم آگاهی به وضعیت جامعه و زمان شناس نبودن دانست و تاكيد كرد: دشمنان اسلام از هر فرصتی برای ضربه زدن به اعتقادات جوانان استفاده می کنند و طلبه نباید نسبت به نیازهای مردم و کینه توزی های دشمن بی تفاوت باشد.
مدير تبليغ حوزه علميه خراسان با بیان این که طلبه باید خود را منتصب به امام زمان(عج) بداند، عنوان کرد: طلبه ای که وظیفه خود را بشناسد، نسبت به مسائل پیرامون خود موضع منفعلانه نخواهد داشت.
وي با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حوزه علمیه قاعده نظام جمهوری اسلامی است، گفت: فقه، اخلاق و تهذیب و آگاهی های سیاسی، عناصری هستند که به حوزه های علمیه استحکام می بخشند؛ برای جلوگیری از ایجاد تزلزل در نظام جمهوری اسلامی باید این سه عنصر در حوزه های علمیه تقویت شود.
مدير تبليغ حوزه علميه خراسان، توجه به مسائلی چون هویت شناسی، زمان شناسی و هدف شناسی از سوی طلاب و مبلّغان در ترسیم نقشه راه طلبگی را ضروری دانست و تصریح کرد: خروجی همه فعالیت های حوزه علمیه باید در تبلیغ مبلّغان حوزوی نمایان شود.
وي گسترش ارتباطات، رشد اسلام خواهی، هجوم شبهات و افزایش انحرافات و رشد اسلام ستیزی را جریان های عمده زمانه کنونی معرفی و عنوان کرد: دنیا به سوی اسلام و شیعه دست نیاز دراز کرده است و اگر ما به این اظهار نیاز پاسخ ندهیم، گروه ها و فرقه های منحرف، اسلام های دروغین خود را عرضه خواهند کرد.
حجت الاسلام صابری تولایی با بیان این که شیطان با همه لشگرش به میدان آمده و با روش های گذشته نمی توان به نیازها و شبهات روز پاسخ داد، گفت: دشمن در تلاش است جوانان که راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران برای برون رفت از چالش های متعددی هم چون جنگ و تحریم بوده اند را از اخلاق دینی دور کند.
وی با بیان این که گسترش ارتباطات و آگاهی های مردم دنیا باعث گرایش آن ها به اسلام شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان که از توقف رشد اسلام ناامید شده اند در تلاش هستند با استفاده از همه ابزارهای ممکن موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در دنیا ایجاد کرده و چهره اسلام را مخدوش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha