جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا - نشست بصیرتی کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به لزوم توجه به جوانان گفت: امروز باید روحانیون با برنامه ریزی منسجم از نفوذ دشمن در میان جوانان کشور جلوگیری نمایند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر بهره گیری از نعمت جوانی گفت: نعمت بزرگ جوانی و توجه دادن مردم به این سرمایه عظیم الهی، همچون دیگر انبیای بزرگ الهی، در سیره و کلام نبی اکرم(ص) نیز از جلوه و جایگاه خاصی برخوردار بود.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا افزود: در احادیث و روایات بسیاری که از رسول خدا (ص) بدست ما رسیده ، مسلمانان به مغتنم شمردن ایام جوانی توصیه شده و قدر دانستن آن پیش از فرا رسیدن پیری مورد تأکید فراوان گرفته شده است.

این محقق حوزه کرمانشاه تاکید کرد: حضرت محمد (ص) جوانی را از نعمات و موهبت های بزرگی برشمرده اند که انسانها در روز قيامت، از نحوه و چگونگی استفاده از آن مورد بازخواست و پرسش قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام کرمی نیا افزود: از این رو برای بهره مندی هرچه بیشتر مسلمانان از ایام پر شور و نشاط جوانی؛ رسول خدا (ص) بایسته ها و شایسته هایی را که در بُعد تربیتی ـ اخلاقی برای یک جوان در گفتار و کرداری که از ایشان بدست ما رسیده است را بیان می کنیم.

وی گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات زمانی «انسانی شایسته» است که همواره دارای اخلاق و تربیت انسانى باشد، در غیر این صورت همچون موجود خطرناکى است که با بهره گیری از هوش سرشار انسانى، دنیای امن و آباد را نابود مى‏سازد و به آتش مى‏کشد و برای نیل به اهداف و منافع نامشروع مادى خویش، جنگ و فتنه به پا مى‏کند، انسان های دیگر را بیرحمانه به استثمار می کشد، مسکن و پناهگاه انسان های مظلوم را غصب می کند و انسان های بى‏گناه را به خاک و خون مى‏کشد.

 مدیر مدرسه علمیه شهرستان اسلام آبادغرب در ادامه ویژگی های یک روحانی برای جذب جوانان به مساجد را برشمرد و بیان داشت: یکی از این صفات؛ رفتار شایسته در جامعه و آداب صحیح معاشرت با آنان است. در این زمینه، انبیاء و ائمه معصومین(علیهم السلام)، سفارش و تأکید فراوانی کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha