جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی اکبر نوایی-معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نوایی با بیان اینکه مهندسی انسانی در حوزه علمیه، عظیم ترین و بنیادی ترین رویکرد و رفتار است، گفت: مهندسی استعدادها حقیقتی راهبردی و هدایتگری فعال به سوی آنچه که در قرآن به عنوان فلسفه انذار و رشد مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نوایی، در نخستین جلسه شورای علمی و برنامه ریزی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان بیان داشت: عدالت در حیطه انسانی حکم می کند که هرکس به سهم و طبق قابلیت و استعداد خود برنامه دریافت کند.

معاون فرهنگي اجتماعي حوزه علمیه خراسان افزود: در برنامه ریزی آموزش باید تفاوت ها درک شود و طبق اصل عدالت انسانی برنامه ریزی ها صورت گیرد.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، ایجاد فرصت رشد، آماده سازی زمینه و رفع دغدغه مستعدین برتر را امری اثربخش و مهم برشمرد و ادامه داد: نخبگان، بزرگترین و با اهمیت ترین سرمایه یک کشور هستند که رشد و حیات آنان به این امر بستگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی خاطرنشان کرد: فراهم شدن و امکان فعلیت به استعداد نیازمند بازنمودن محیط، فضا، بستر سازی، تعلیم و تربیت و جهت دهی است.

وی با اشاره به آیه 32 سوره زخرف، ابراز کرد: بحث برتری در استعداد یک مساله مسلم الهی در جوامع انسانی است که کشف استعدادها و نخبگان برون و درون حوزه را می طلبد.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه استعداد در واقع قوه و قابلیتی در انسان است که عامل رشد را فراهم می کند، ابرازداشت: استعداد برتر به کسی اطلاق می شود که در مقایسه با سایر افراد از درک، خلاقیت و سرعت بالاتری برخوردار است و می تواند کارهای مهم و پیچیده تری را به انجام رساند.

مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان مطرح کرد: مدیریت کشف استعدادها در حوزه انسانی، مدیریتی استراتژیک و سیستمی برای شناسایی، به کار گیری، پرورش، ارتقا و نگهداری افراد مستعد با هدف فعلیت بخشی به آنها است.

معاون فرهنگي اجتماعی حوزه علميه خراسان، مهندسی انسانی و آماده کردن بستر برای فعلیت بخشیدن به استعدادها و تنوع های استعدادی را مدیریت انسانی دانست و تاکید کرد: بستر سازی افزایشی به استعدادها، سودهی و تسهیل بستر مناسب برای رشد استعدادها است و به فعلیت رساندن استعدادهای انسانی در همه سطوح به خصوص در بخش استعدادهای انسانی برتر، ضرورتی حیاتی است.

حجت الاسلام و المسلمین نوایی با بیان اینکه مهندسی انسانی در حوزه علمیه، عظیم ترین و بنیادی ترین رویکرد و رفتار است، گفت: مهندسی استعدادها حقیقتی راهبردی و هدایتگری فعال به سوی آنچه که در قرآن به عنوان فلسفه انذار و رشد مطرح شده است.

وی، شورای علمی نخبگان  را بازوی اجرایی شورای برنامه ریزی در ادامه به معرفی شوراها پرداخت و بیان کرد: شورای برنامه ریزی کار سیاست های کلان را برعهده دارد و مجری طرح ها نیز از وظایف شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر است.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در تشریح وظایف شورای برنامه ریزی گفت: تعیین سیاست ها و خط مشی کلی و برنامه های کلی و روزآمد مرکز نخبگان، تهیه، تنظیم و تعیین سیاست های کلان در امور نخبگان و استعدادهای برتر جهت پیشنهاد به شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تصویب سیاست های کلی، تعیین خط مشی کلی مجمع عالی نظریه پردازی، کانون پژوهش های علمی و شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر و نیز جهت دهی کلی به کرسی های آزاد اندیشی از وظایف شورای برنامه ریزی نخبگان و استعدادهای برتر است.

حجت الاسلام و المسلمین نوایی ارائه عناوین در حوزه طرح های علمی، تخصصی، سیاسی، حکومتی جهت واگذاری به نخبگان، بررسی طرح های نخبگان و اصلاح آنها، ارائه مشاوره های علمی به نخبگان و استعدادهای برتر، تجمیع ایده ها و بررسی آنها جهت ارائه، تشکیل جلسات مشترک و بررسی طرح های مشترک نخبگان حوزه و دانشگاه را به عنوان وظایف شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر مطرح کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه شورای تلفیقی حوزه و دانشگاه تشکیل شده است، بیان کرد: ارتباط با جوامع علمی و حوزوی کشور و جهان اسلام یکی از اهداف مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha