جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بانوان

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع "مبانی فکری اسلام در اجتماعی شدن زنان" به همت واحد پژوهش مدرسه الزهرا(س) ساری و با همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران، خانم فاطمه رضایی، کارشناس فرهنگی در این نشست به عنوان مطرح کننده مبانی فکری موافق با اجتماعی شدن زنان، بیان کرد: دین اسلام، اصول اعتقادی معینی را دارا است و زن با پذیرش این اصول می تواند در اجتماع حضور یابد.

وی، اسلام را بر پایه آزادی اجتماعی استوار دانست و گفت: این آزادی اجتماعی باید در سایه آزادی معنوی و بندگی خدا باشد.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: کرامت همان معیارهای تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات است و حضور زن در اجتماع اگر با کرامت او تناقضی نداشته باشد، دلیلی برای منع او از حضور در اجتماع نخواهیم داشت.

مینا برزگر به عنوان مطرح کننده مبانی فکری مخالف با اجتماعی شدن زنان نیز اظهار داشت: مبانی فقه اسلام مخالف حضور زن در اجتماع است، چرا که بر اساس آیات قرآن بهترین زنان کسانی هستند که نه نامحرمی آنان را ببیند و نه ایشان نامحرمی را ببینند.

وی تاکید کرد: اسلام به طور کامل بحث اجتماعی شدن زنان را نمی پذیرد، زیرا در مناصبی مانند قضاوت، مرجعیت و... حضور زن را ممنوع کرده است.

خانم شرف الدین استاد داور  این کرسی اظهار کرد: امروز الگو در غرب حضور توسعه گرا در جامعه است که معیار توسعه، فقط حضور بیشتر زن در جامعه می باشد و در جامعه توسعه یافته تر،  مدیر هایی از جنس زن بیشتر دیده می شود، اما شریعت اسلام این الگو را نپذیرفته و حضور اجتماعی زنان را در همه عرصه ها و در هر شرایطی ضروری نمی داند.

وی  خاطر نشان کرد: اولویت اول زن درست ایفا کردن نقش همسری و مادری است؛ لذا هر زمان حضور زن در اجتماع  به نقش های اصلی او لطمه نزند، مانعی برای حضور وی در جامعه  وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام48/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha