جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 عادل الطويسی وزیر فرهنگ اردن

حوزه/ سازمان ها و مراکز فرهنگی اردن برنامه های مختلفی را برای انتخاب امان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر احمد الراشد نماینده وزارت فرهنگ اردن با اشاره به انتخاب امان به عنوان یکی از ۴ شهر پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ گفت: برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام در اردن شامل فعالیت های متنوع در شهرهای مختلف است و وعلاوه بر وزارت فرهنگ، وزارت های اوقاف، گردشگری، جوانان و تعلیم و تربیت هم در آن مشارکت می کنند.

وماینده وزارت فرهنگ اردن افزود: برگزاری هفته فرهنگی برای بعضی کشورهای اسلامی، انتشار کتبی درباره اوضاع کنونی جهان اسلام، برگزاری همایش علمی بین المللی، نمایشگاه های هنر، کتاب و خط عربی از جمله این فعالیت ها است.

وی انتخاب اردن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را به علت جایگاه فرهنگی و مؤثر آن در تمدن انسانی دانست.

* حضور قدس در مراسمات پایتخت فرهنگی جهان اسلام

پیش از این دکتر عادل الطويسی وزیر فرهنگ اردن اعلام کرده بود در مراسمات پایتختی فرهنگی جهان اسلام، شهر قدس نیز به علت جایگاه مهم اسلامی و عربی آن حضور خواهد داشت

گفتنی است شهرهای «مشهد» از ایران، «سنار» از سودان، «امان» از اردن و «کامپالا» از اوگاندا به‌عنوان ۴ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ معرفی شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha