جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ دبير کمیسیون استعدادهای برتر خواهران حوزه علميه خراسان، تربیت زنان حوزوی برای نقش آفرینی در انقلاب و جامعه را بر پایه بهره گیری از استعدادهاي برتر امری ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، راضیه هاشمی، دبير کمیسیون استعدادهای برتر خواهران در نشست تخصصي در مدرسه علميه سليمانيه بیان داشت: ایجاد دغدغه های انقلابی و اسلامی در سطح عموم حوزه با طرح موضوعات سیاسی اجتماعی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی یکی از نیازهای امروز جامعه است.
 
وی هدایت طلاب به سمت تعقل، تفکر و اندیشه ورزی، تربیت زنان حوزوی برای نقش آفرینی در انقلاب و جامعه، باز تعریف طلبه و طلبگی و همسان سازی آن با مطالبات رهبری، ساماندهی دروس حوزه و جهت دهی آن به سمت رفع نیازهای نظام اسلامی، آشنایی طلبه با عرفان و اخلاق عملی، ورود موثر طلاب به فضای مجازی و ارتباط با سایر مراکز همسو را به عنوان نتایج به دست آمده از کمیسیون خواهران مطرح کرد.
 
دبیر کمیسیون استعدادهای برتر خواهران همچنین، فهم محوری به جای حافظه محوری در دروس، خروج از رویکرد نمره به نظام توصیفی، اصلاح پذیرش حوزه و سوق دادن آن به سمت پذیرش مطلوب حوزوی و کیفی سازی، کوتاه نمودن مقدمات حوزه و تخصصی شدن دروس در کوتاهترین زمان، رویکرد پژوهشی در ارائه دروس و ارتقا اساتید به سمت آموزش پژوهش محور، ایجاد زمینه های بروز استعدادهای مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و استعداد یابی از سال نخست تحصیلی، ایجاد کانون و برگزاری کلاس های ویژه را به عنوان پیشنهادات ارائه شده در کمیسیون تخصصی خواهران بیان کرد.
 
هاشمی با بیان اینکه ارسال نظرات تکمیلی خواهران به صورت مکتوب در محورهای پنج گانه ارائه می شود، گفت: برگزاری برنامه های خاص برای مستعدین برتر برای رسیدن به عرصه نخبگی و ایجاد پل ارتباطی مستقیم بین طلاب برتر و مسئولان حوزه می تواند در مسیر تحول حوزه تسهیل گر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha