جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشنواره علامه حلی

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت:امسال شرکت خواهران طلبه لرستانی در مرحله استانی جشنواره علامه حلی ۳ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛خانم زهرا صالحی، امروز در مراسم تقدیر از برترین های مرحله استانی جشنواره های علامه حلی، بانوی کرامت و مسابقه گروهی رشد که در مدرسه علمیه معصومیه (س) خرم آباد برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه والای پژوهش در حوزه، اظهارداشت: پژوهش در حوزه زیربنای پیشرفت روزافزون در علوم دینی و انسانی است و باید با نگاه ویژه ای شور و نشاط تحقیق و پژوهش در بین طلاب نهادینه گردد.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید با همت و علاقه بخشی از وقت خود را برای خلق آثار تحقیقی پژوهشی ارائه دهند تصریح کرد:تحقیق و پژوهش در حوزه باید کاربردی و براساس مستندات باشد تا به نتایج قابل توجه و قابل استناد منجر شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار دبیرخانه مرحله استانی جشنواره علامه حلی در مدیریت حوزه علمیه استان راه اندازی شده است، گفت: استقبال خواهران طلبه مدارس علمیه لرستان از شرکت در این مرحله چشمگیر است به گونه ای که نسبت به سال گذشته ارسال آثار تحقیقی پژوهشی رشد ۳ برابری را نشان می دهد.

صالحی بیان داشت: برگزاری جشنواره های علامه حلی ،بانوی کرامت و مسابقات گروهی رشد با هدف ارتقاء فرهنگ پژوهش ،ایجاد حس رقابت علمی بین طلاب و تلاش برای خلق آثار پژوهشی ماندگار و کاربردی بصورت سالانه برگزار می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:سال گذشته در حوزه خواهران استان لرستان ۱۰۲ اثر در علامه حلی،۵۵ اثر در جشنواره بانوی کرامت و ۴۵ اثر در مسابقه گروهی رشد شرکت داشتند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت:امید می رود با نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در حوزه به توسعه و تعمیق فرهنگ دینی جامعه با نگاه عالمانه کمک نماییم و تحقیقات طلاب را به سمت آثار پژوهشی ماندگار سوق دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha