شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عکس

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد با اعلام دریافت اولیه ۸۶۵ اثر پژوهشی بانوان طلبه یزدی در جشنواره علامه حلی گفت: بانوان طلبه یزدی با رشد ۱۳۰ درصدی ارسال آثار برای چندمین سال پیاپی رکورد دار این جشنواره هستند.

خانم رؤیا دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با  آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شعار سال تحصیلی امسال بخش پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور «هر طلبه یک اثر پژوهشی» بود که بانوان طلبه یزدی در طول یک سال گذشته در این بخش و در مسابقات مختلف پژوهشی، کرسی های آزاداندیشی، نشست های پژوهشی و فراگیری فنون پژوهش و...تمام تلاش خود را کردند.

وی افزود: تنها در نهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) که یک جشنواره کاملا پژوهشی به شمار می آید، امسال با تلاش مضاعف تعداد 865 اثر به دبیرخانه جشنواره استان که متشکل از حوزه علمیه برادران نیز هست، از سوی بانوان طلبه ارسال شد.

*راه یابی 411 اثر به بخش تفصیلی جشنواره

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد ادامه داد: پس از بررسی های انجام شده و ارزیابی های مقدماتی توسط اساتید داور جشنواره در استان، تعداد 411 اثر به بخش تفصیلی راه یافت که قریب به نیمی از آثار اولیه را شامل می شود.

خانم دهقانی تصریح کرد: امسال از نظر تعداد آثار ارسالی رشد 130 درصدی تلاش بانوان طلبه یزدی در جشنواره علامه حلی را شاهد بودیم که رکورد 100 درصدی پیشین خود در جشنواره سال قبل را بهبود بخشیدند.

وی در خصوص تفکیک آثار گفت: تعداد 411 اثر راه یافته به مرحله تفصیلی شامل  36 پایان نامه سطح سه(کارشناسی ارشد) ،60تحقیق پایانی سطح دو(کاذشناسی)  و 315مقاله با موضوعات مرتبط با جشنواره است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد بخش مقالات را شامل بیشترین تعداد آثار در جشنواره عنوان کرد و افزود: از مجموع 315 مقاله راه یافته به مرحله تفصیلی 273 مقاله از سطح دو،38 مقاله از سطح سه و 4 مقاله از سطح چهار بوده است.

خانم دهقانی اضافه کرد: 300 مقاله از مدارس سطح دو به مرحله تفصیلی راه یافت که مدرسه علمیه حضرت زینب (س) بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است و از 50 اثر راه یافته مقطع کارشناسی ارشد هم بیشترین آثار به مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهارن امام حسین(ع) یزد اختصاص دارد.

 وی اظهار امیدواری کرد: با ارزیابی های نهایی اساتید دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی بانوان طلبه یزدی بتوانند در سطح استان و سپس در رقابت با دیگر طلاب خواهر و برادر کشور جزء رتبه های برتر شوند.

برپایه این گزارش، مراسم تجلیل از برترین های پژوهشی در هفته پژوهش با حضور مدیران کشوری و استانی از حوزه های علمیه خواهارن و برادران و طلاب برادر و خواهر برگزار می شود.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha