جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 408122
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
حجت الاسلام سید علی موسوی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت:پژوهش از ارکان تفقه در دین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد ؛حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی امروز در مراسم تقدیر از برترین های استانی جشنواره علامه حلی ،بانوی کرامت و مسابقه رشد که در مدرسه علمیه معصومیه (س) خرم آباد برگزار شد افزود:در دین مبین اسلام به تفکر و تحقیق نگاهی ویژه و خاص شده است به گونه ای که پژوهش نقش اساسی در پیشرفت جوامع اسلامی دارد.

وی بیان داشت:پژوهش و تحقیق اساس و محور توسعه است و باید در این راستا در حوزه های علمیه قدم های گسترده ای برداشته شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه پژوهش محوری از ضرورت های انکار ناپذیر حوزه است تصریح کرد:طلاب باید با عزم جدی و شور و انگیزه نسبت به خلق آثار تحقیقی و پژوهشی  تلاش کنند.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی حوزه ای پژوهش محور و تحقیق مدار است خاطر نشان کرد:طلاب باید پژوهش را جدی بگیرند و در کسب مهارت های پژوهشی برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه پژوهش می تواند در استمرار حوزه انقلابی نقش بسزایی داشته باشد اظهار داشت:نگاه به تحقیق و پژوهش باید نگاهی عمیق و جامع باشد به گونه ای که بتوان آثار پژوهشی کاربردی را برای خدمت به نشر و گسترش علوم دینی انجام داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه پژوهش از ارکان تفقه در دین است گفت:پژوهش تنها آموختنی نیست بلکه باید در آن تفکر و اندیشه نمود عملی یابد و اگر حاصل تفکر و اندیشه باشد کارآمد و کاربردی خواهد بود.

حجت الاسلام سید علی موسوی بیان داشت:تحقیقی که بر پایه تفکر و اندیشه نباشد نه تنها آسیب زا است بلکه انسان را به جهل مرکب نیز دچار می سازد چرا که مانع پذیرش حقیقت برای انسان می شود.

گفتنی است: در پایان این مراسم از ۸ نفر از اساتید و ۱۰ طلبه برتر پژوهشگر مدارس علمیه خواهران استان که در سال گذشته در مرحله استانی جشنواره های علامه حلی،بانوی کرامت و مسابقه گروهی رشد صاحب عناوین برتر شده بودند تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha