جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام اصغر مهاجر - مدیر حوزه علمیه زنگنه

حوزه / مدیر حوزه علمیه زنگنه همدان گفت: مدیران مدارس علمیه باید در جذب طلاب طوری برنامه ریزی و دقت عمل داشته باشند که کمترین ریزش و بیشترین کیفیت را به دست آورند.

حجت الاسلام اصغر مهاجر، مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به  ضرورت مساله نظام مند سازی جذب طلاب در حوزه های علمیه بیان داشت: پذیرش حوزه های علمیه در حال حاضر از حساسیت خاصی برخوردار است که این خود می طلبد با برنامه ریزی دقیق و کمترین هزینه و وقت انجام شود تا بهترین کیفیت حاصل گردد.

وی در ادامه با اشاره به فرقی که حوزه های علمیه با دیگر نهاد های علمی دارد افزود: ما باید در پروسه جذب طلاب به صورتی عمل کنیم که هم هدف اصلی حوزه که پرورش نیروی با اخلاق و متعهد است محقق شود و هم تضییع بیت المال صورت نگیرد.

مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان گفت: مدیران مدارس علمیه باید در جذب طلاب طوری برنامه ریزی و دقت عمل داشته که کمترین ریزش و بیشترین کیفیت را به دست آورند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت استعداد سنجی در جذب طلاب تصریح کرد: درس های حوزه های علمیه با دیگر مراکز علمی متفاوت است به همین سبب باید طلاب ورودی هم استعداد این مکان مقدس علمی را داشته و همچنین علاقه مند به این دروس باشند.

حجت الاسلام مهاجر با اشاره به نیاز حوزه های علمیه به طلبه با استعداد ابراز داشت: ما نیاز مند به افراد با هوش و با استعداد از نظر علمی هستیم که قدرت فهم مبانی و اصول علمی حوزه را داشته باشند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه در جذب طلاب باید از روش های نوین استعداد سنجی استفاده کنند، حوزه ها باید نیرو های خود را از سنین کم در حوزه پرورش دهند و با مبانی فکری حوزه آشنا کنند.

این محقق حوزه با اشاره به پیشرفت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه های علمیه پیشرفت مطلوب را داشته اند ولی هنوز به ایده آل خود نرسیده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی FR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    نحن المهاجرون و نحب المهاجری