جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار مدیر حوزه خراسان با آیت الله صالحی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ارادت خاصی به استاد خود دارد، اظهار کرد: آیت الله صالحی بیان قابل فهم، خوب، روان و استدلالی داشت و شاگردان زیاد و مستعدی در کرسی درس استاد حاضر می شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی در دیدار با آیت الله صالحی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه مشهد که چند سال پیش در همایش «مدرس صالح» از ایشان تجلیل شده بود، از دوران تدریس استاد خود خاطراتی را نقل کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ارادت خاصی به استاد خود دارد، با اشاره به اینکه این استاد نسبت به طلاب اهتمام داشت، اظهار کرد: آیت الله صالحی بیان قابل فهم، خوب، روان و استدلالی داشت و شاگردان زیاد و خوبی در کرسی درس استاد  حاضر می شدند.

وی به موضع گیری های اجتماعي، سياسي و فرهنگي  استاد خود اشاره و درباره سایر ویژگی های آیت الله صالحی، گفت: اخلاق، تواضع و مردمی بودن که مهمترین ویژگی برای روحانیون به ویژه اساتید است در شخصیت رفتاری آیت الله صالحی دیده می شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: بزرگترین وراثت کسب شده از پیامبران الهی همان تزکیه و اخلاق است، زیرا این امور همان چیزی است که مردم از روحانیت انتظار دارند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نظیر آیت الله صالحی که انسانی جامع است، کمتر سراغ داریم، گفت: امیدواریم زمینه ها و مزیت های شخصیتی این استاد پیشکسوت حوزه علمیه مشهد الهام بخش و الگویی برای حوزویان امروز باشد.

در این دیدار،سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرزند آیت الله صالحی ضمن تقدیر از مدیر حوزه علمیه خراسان به واسطه دیدار با این استاد پیشکسوت و یادآوری خاطرات دوران تدریس ایشان، ابراز کرد: این استاد روزانه 18 ساعت تدریس داشت و خستگی ناپذیر بود.

وی به حافظه بسیار خوب آیت الله صالحی اشاره و خاطر نشان کرد: می توان گفت که تقریبا شرح لمعه را حفظ بود و تدریس می کرد.

فرزند آیت الله صالحی با بیان اینکه پدرش در حال حاضر به علت بیماری، توان مکالمه ندارد، از علاقه و اهتمام این استاد پیشکسوت حوزه علمیه مشهد نسبت به درس و بحث و تدریس گفت و آن را یکی از کارهای مهم و روزانه ایشان خواند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha