جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهاجریان مقدم - طبس

حوزه/ امام جمعه شهرستان طبس گفت: شناخت زندگی حضرت فاطمه (س) و الگوگیری از آن، جامعه را از اغلب ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی به دور نگه داشته و زمینه را برای داشتن زندگی سالم و تحکیم بنیان خانواده فراهم می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجرانی مقدم، امام جمعه شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: شأن و مقام بانوی هر دو عالم فاطمه زهرا(س)  آن قدر بالا است که انسان های عادی و معمولی نمی توانند به جایگاه ایشان پی ببرند.

وی ضمن اشاره به سخنی از خداوند متعال در حدیث قدسی خطاب به پیامبر(ص) مبنی بر این که "کسی فاطمه (س)  را نشناخت مگر من، شما و مولای متقیان علی (ع)"، خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت زهرا(س)، فوق آن چیزی است که انسان های عادی بتوانند ایشان را بشناسند.

امام جمعه شهرستان طبس اضافه کرد: جایگاه حضرت زهرا(س)، آن قدر بالا است که خوشحالی آن حضرت سبب خوشحالی پیامبر(ص) و خوشحالی پیامبر(ص) موجبات خوشحالی خداوند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرانی از حضرت زهرای مرضیه (س) به عنوان شفیعه روز جزا، یاد کرد و گفت: موقعیت این بانوی اسلام در دنیا شناخته نشده، ولی قطعا در روز قیامت شناخته خواهد شد.

وی با بیان این که حجاب و عفاف، از جمله مهمترین بحث های جامعه امروزی است، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) یک الگوی تمام و کمال در همه فضیلت های اخلاقی و بویژه مبحث حجاب و عفاف است که باید جامعه الگوگیری از این بانوی فرزانه را مد نظر قرار دهد.

امام جمعه شهرستان طبس با اشاره به دیگر خصوصیات حسنه اخلاقی حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: ایشان در تربیت فرزندان، شوهرداری و همچنین موضوع مهم ولایتمداری؛ سرآمد بود.

وی ادامه داد:علی رغم همه مصیبت هایی که حضرت زهرا(س)  پس از رحلت پیامبر(ص) تحمل نمودند به دلیل مسئله ولایتمداری بوده و به این جهت که در مسئله ولایت چیزی را کم نگذارند؛ و این درسی برای همگان است.

امام جمعه طبس ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی جامعه امروزی و به ویژه مشکلات فرهنگی و ولنگاری، بیان کرد: دلیل این امر آن است که تاسی به زندگی ائمه اطهار(ع) و خصوصا حضرت زهرا(س) بسیار کم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرانی با ابراز تاسف از آمار بالای طلاق در جامعه امروزی، متذکر شد: اختلافات زناشویی در جامعه امروز بیداد می  کند و این به دلیل آن است، که به لحاظ عملی، زندگی همه افراد با زندگی علوی و فاطمی فاصله زیادی دارد.

وی در پایان بیان کرد: شناخت زندگی حضرت فاطمه (س) و الگوگیری از آن، جامعه را از اغلب ناهنجاری های فرهنگی  و اجتماعی به دور نگه داشته و زمینه را برای داشتن زندگی سالم، تحکیم بنیان خانواده، مدیریت خانه و خانواده در امور اقتصادی و اجتماعی به منظور انجام فعالیت های روزانه فراهم می  نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha