جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوززه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان این که یکی از شاخصه‌های مداحان اهل‌بیت(ع) حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت است، گفت: ترویج درست این اصل اسلامی در جامعه سبب می‌شود تا نظام در برابر نقشه‌ها و تهدیدات دشمنان بیمه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، صبح امروز در همایش آموزشی بصیرتی مداحان خراسان شمالی، با تسلیت ایام فاطمیه دوم، با اشاره به نفوذ فرهنگی و تهاجم نرم و فرهنگی دشمنان اسلام در طول تاریخ گفت: شناخت برنامه‌های دشمنان، از راهکارهای خنثی کردن توطئه‌های آنان است که در مجالس فرهنگی و مذهبی نیز کارساز است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه نقش معنوی مداحان با توجه به صدای رسا و گیرای آن‌ها و نیز با توجه به تریبونی که در اختیار آن‌ها است بر کسی پوشیده نیست، افزود: مداحان باید با درک این جایگاه خطیر خود، نیازهای معنوی جامعه را به شیوه اصولی و درست پاسخ دهند.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل و مشکلات موجود در این زمینه، در مقطع فعلی مبارزه با شبهات و بدعت‌گذاری در مناسبت‌های مذهبی، مهم‌ترین رسالت مداحان است.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: حضور مداحان و ذاکران پیشکسوت در رسانه‌ها می‌تواند بر نسل‌های جدید تأثیرگذاری زیادی داشته و آن‌ها را به حضور در مساجد و مراسمات ترغیب کند.

وی با بیان این که یکی از شاخصه‌های مداحان اهل‌بیت(ع) حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت است، خاطرنشان کرد: ترویج درست این اصل اسلامی در جامعه سبب می‌شود تا نظام در برابر نقشه‌ها و تهدیدات دشمنان بیمه شود.

مداحان مانع انحراف مراسم دینی و مذهبی شوند

محمد فراهانی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور نیز در این همایش اظهار داشت: مداحان می‌توانند با مطالعه زندگی اهل‌بیت (ع)، با بصیرت افزایی و مجهز شدن به دانش روز، دشمنان را از رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

وی با تبیین آسیب‌های ناشی از برخی مداحی‌های همراه با بدعت و انحرافات گفت: امروزه دشمنان اسلام با استفاده از برخی مجالس عزاداری بی‌محتوا، سعی می‌کنند چهره رحمانی اسلام را تخریب کنند که در این شرایط،  مداحان می‌توانند با مطالعه بیشتر زندگی ائمه اطهار (ع) از رسیدن دشمنان به اهداف شومشان جلوگیری کنند.

فرهادی، کار مداحان را با ارزش و مقدس عنوان کرد و افزود: کار مداحی نوعی جهاد و مبارزه با استکبار و استکبارستیزی است و ما باید به این امر مهم توجه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت مداحان در مراسمات مذهبی مبارزه با بدعت‌ها و شبهات است، تصریح کرد: باید در عرصه مداحی از انحرافات، تحریف‌ها، افراط و تفریط‌ها پیشگیری شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: مداحان و ذاکران وظیفه معرفی چهره نورانی، راه و روش اهل‌بیت(ع) و عترت پاک پیامبر گرامی اسلام(ص) را بر عهده دارند که مسؤولیت بسیار سنگینی بوده و می‌بایست به دور از خرافه، غلو، شبهات و بدعت انجام شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha