جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نذر کتاب کتاب نذری

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: خانواده خیّر آران و بیدگلی، در یک اقدام فرهنگی و قابل توجه، کتاب، نذر محافل عزاداری حضرت زهرا(س) کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگاران گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، خانواده خیّر آران و بیدگلی، در یک اقدام فرهنگی، کتاب، نذر محافل عزاداری حضرت زهرا(س) کردند.

وی افزود: خانواده مرحوم حاج حسین اکرمیان مسئول فقید هیئت فاطمیه تکیه حاج عبدالله خان شهرستان آران و بیدگل، هزینه چاپ یک هزار جلد کتاب «ندای فاطمیه» را تقبل و با همکاری مؤسسه دارالفنون، در محافل عزاداری توزیع کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: این کتاب، تألیف دکتر مهدی خدامیان آرانی است که در قطع وزیری توسط دارالنشر اسلام، منتشر شده است.

حجت الاسلام مردان خاطر نشان کرد: در این کتاب 125 صفحه ای، از یکصد و یک منبع تحقیقی شیعه و سنی برای بیان مظلومیت حضرت فاطمه(س) و شرح پیام عزاداری حضرت صدیقه طاهره(س) استفاده شده است.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، نذر کتاب را یک حرکت فرهنگی برای تغذیه روح عزاداران دانست و تصریح کرد: نذر غذا سنتی پسندیده است، اما اگر بخواهیم رهروی راستین ابا عبدالله(ع)، حضرت زهرا(س) و ائمه(سلام الله علیهم) باشیم، باید روح و جان قیام عاشورا و وقایع تلخ شهادت حضرت زهرا(س) را بفهمیم و بی شک دریافت چنین پیامی نیاز به آگاهی دارد؛ این امر بدون خواندن و مطالعه کتاب میسر نمی شود.

حجت الاسلام مردان به هیئات مذهبی توصیه کرد: در کنار توجه به اطعام و تغذیه فیزیکی و جسمی عزاداران، با نذر کتاب به فکر تغذیه و تقویت بعد فرهنگی و روحی سوگواران نیز باشند.

وی افزود: شورای هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل آماده همکاری با خیّرین و مسؤولان هیئات مذهبی در جهت ترویج فرهنگ ماندگار نذر کتاب در سطح شهرستان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha