جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محسن غرویان

حوزه/ نگاه عقلانی و فکری به آتش نیست، از این رو تبدیل به عنصر خطرناک می شودکه در چهارشنبه آخر سال بعضی ها با سوء استفاده از آن، امنیت و سلامت جامعه را به خطر می اندازند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، به موضوع چهارشنبه سوری آخر سال و آسیب های پیش رو اشاره کرد و گفت: چهارشنبه سوری صرفا پریدن از روی آتش نیست، بلکه  فلسفه  فکری، عقلانی و مبانی دارد. 

 این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: متأسفانه جوانان چون از فلسفه عقلانی، فکری و مبانی چهارشنبه سوری اطلاعی ندارند، اقدام به حرکاتی می کنند که برای خود و جامعه دچار بحران روانی و روحی می شوند.

 وی افزود: یکی از موارد عقلانی آتش این است، آتش از عناصر اربعه در کنار باد، خاک و هوا است؛ این عناصر، سازنده عالم هستی می باشند و بدون هریک، فعالیت های بشر به سختی پیش خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان گفت: این عناصر، مخلوقات الهی است؛ آتش در ادبیات عرفانی مظهر گرما است؛ گرما باعث ایجاد عشق است، عشق هم انسان عاشق را، به وصال خود نزدیک می کند و نهایت به  جای می رسد که در معشوق فانی می شود.

وی گفت: اگر انسان با این نگاه و دید به مسائل نگاه کند، قطعا آتش جایگاه خاصی پیدا خواهد کرد، ولی چون نگاه عقلانی و فکری نیست تبدیل به عنصر خطرناک می شودکه بعضی ها با سوء استفاده از آن، امنیت و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha