جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد گفت: موفقیت اداره کل تبلیغات اسلامی در سال های اخیر، به خاطر همکاری گسترده با حوزه علمیه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی که در محل سالن همایش های این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه در تبلیغ رسالت الله، هنجارشکنی و ایستادن در برابر جامعه بسیار مهم است، اظهار داشت: تبلیغ برای خدا صورت می گیرد و فرد مبلغ باید بداند که به خاطر خدا این کار را انجام می دهد.

نمایند ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز روز شهید است و برخی علما و مبلغان ما باید محبوبیت خود را قربانی امر تبلیغ کنند تا امر خدا در جامعه جاری شود، گفت: متأسفانه مشکل جامعه روحانی و حوزوی ما این است که گاهی برای مطلوب و محبوب شدن در جامعه، نهی از منکر نکرده و مقابل جریان غلط ایستادگی نمی کنند.

وی در بخشی از سخنرانی خود ازضمن تقدیر از فعالیت های  حجت الاسلام و المسلمین مرویان حسینی مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: موفقیت هایی که این سازمان توانسته است در این مدت کسب کند، به خاطر همکاری گسترده با  حوزه علمیه خراسان  است، که خود اهمیت بسیاری دارد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به فعالیت های اخیر سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور و همکاری با نهادهای امنیتی اظهار داشت: متأسفانه در سال های اخیر شاهد هستیم که مدیران خوب شهرستانی از مرکز دعوت می شوند و از خدمات آنها در استان خودشان محروم می شویم؛ بر همین اساس امیدواریم جناب مرویان که یک مدیر ارزشی هستند، از مشهد امام رضا(ع) خارج نشوند.

*فعالیت ۹۰۰ مبلغ حوزوی در نقاط مختلف استان خراسان

در بخش دیگری از این  نشست، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان حسینی، مدیر اسبق اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: رسالت روحانیت در استمرار نظام نبوت و امامت است.

وی ادامه داد: ارائه آموزه های نجات بخش وحی و تلاش تربیتی، و جهاد فرهنگی در راه تحقق آرمان نظام اسلامی در طول 37 سال از انقلاب اسلامی، از وظایف سازمان تبلیغات بوده است.

وی با اشاره به تاریخچه تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اولین پایه گذار این نهاد در مشهد مقدس پس از انقلاب اسلامی، مرحوم آیت الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی، آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، شهید هاشمی نژاد و میرزا جواد آقا تهرانی و حجت الاسلام و المسلمین سیدآبادی بودند.

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به 30 نوع ماموریت از آغاز تا کنون در سازمان تبلیغات انجام شده، گفت: امروز در خراسان رضوی به برکت انقلاب اسلامی، بیش از 900 مبلغ در روستاها، شهرستان ها، مناطق مرزی، به همراه با خانواده در خانه های عالم، در سخت ترین شرایط به وظیفه تبلیغی خود می پردازند.

استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به ظرفیت های کلان اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: این نهاد ظرفیت این را دارد که به ستاد خدمت رسانی فرهنگی و تبلیغی در کشور تبدیل شود؛ همچنین این سازمان توانایی نظام آموزشی و تربیت نیرو را دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز یکی ازوظایف سازمان تبلیغات اسلامی پیگیری و رفع دغدغه های رهبر انقلاب و گفتمان سازی در این عرصه است؛ البته در این راستا تلاش کرده است که با تربیت و اعزام مبلغ بر اساس نیازهای فرهنگی و دینی جامعه، و عمل به دغدغه های رهبری عمل کند.

خراسان رضوی قطب معنوی جهان اسلام

همچنین حجت الاسلام علی دارابی مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی، از تلاش های سه دهه حجت الاسلام و المسلمین سید آبادی و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین  مرویان حسینی در 7 سال اخیر در  اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تقدیر کرد و گفت: فعالیت های این شخصیت های برجسته، به عنوان یک برند و یک مدل مدیریتی در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی می درخشد؛ همچنین حجت الاسلام لطفیان مدیر جدید این نهاد که در گذشته در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خوش درخشیدند، قطعا می توانند موفقیت های گذشته را تکرار کنند.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم خراسان رضوی قطب علمی، معرفتی و معنوی در بین مجامع بین المللی است؛ این اعتقاد راسخ ما بوده و هست.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی در 7 سال مدیریت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حکم انتصاب حجت الاسلام کاظم لطفیان، به عنوان مدیر جدید، به مدت دو سال توسط آیت الله علم الهدی اهداء شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha