یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله علم الهدی-دیدار مسئولان آستان قدس رضوی

حوزه/ نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي با تقدیر از دستاوردها و موفقيت‌هاي آستان قدس رضوي در سال گذشته.، بر ضرورت راه اندازی نهضت خدمت رسانی به مستضعفان جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آيت الله علم الهدي، امروز پنجشنبه 17 فروردين ماه در ديدار با قائم مقام توليت و شورای معاونان و مشاوران آستان قدس ضوي ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دست‌اندركاران اين آستان مطهر، اقدامات و ابتكارات سال گذشته آستان را بسيار ارزشمند و قابل تقدير ارزيابي و گفت: خوشبختانه خدمات آستان مقدس حضرت علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) در سال گذشته متناسب با صفت رأفت اين امام همام بود، در اين سال بسياري از زائران از غذاي متبرك حضرت متنعم شدند و مستضعفان زيادي مورد توجه اين بارگاه نوراني قرار گرفتند.

امام جمعه مشهد، ضمن قدردانی از گزارش قائم مقام توليت آستان قدس رضوي درخصوص فعاليت‌ها و اقدامات سال گذشته اين آستان، بر لزوم پيگيري جدی نهضت آغاز شده در اين آستان براي خدمت‌رساني به زائران و مستضعفان تاكيد و بيان كرد: افزايش طبخ و توسعه غذاي متبرك حضرت رضا(ع) اقدامي بسيار مثبت بود،‌ زيرا بهره‌مندي از غذاي متبرك مهمان سراي حضرت رضا(عليه‌السلام) آرزوي هر زائر و دلداده بارگاه رضوي است و اميدواريم روزي فرا رسد كه تمام زائران حضرت بتوانند حداقل يك وعده بر سفره متبرك حضرت رضا(ع) بنشينند.

وي، اداره‌ شايسته آستان قدس رضوي را با توجه به گستردگی و انتظارات فراوان از آن، بسيار دشوار دانست و تصريح كرد: به سبب بزرگي و عظمت جايگاه كرامت و رأفت حضرت ثامن الحجج(عليه‌السلام) انتظارات از آستان قدس رضوي بسيار زياد است، بنابراين وظيفه‌اي خطير بر دوش تمامي خادمان و دست اندركاران اين بارگاه مطهر وجود دارد.

نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي، دستاوردهاي مثبت سال‌ گذشته آستان قدس رضوي در حوزه زائران و مستضعفان را ناشی از پيگيري جدي بندهاي حكم رهبري معظم انقلاب با عزم راسخ و همت مضاعف دانست و خاطرنشان كرد: هر خدمتي كه از سوي آستان قدس رضوي به زائران، مجاوران و نيازمندان مي‌رسد، عنايت و بركتي از سوي حضرت رضا(عليه‌السلام) است.

آيت الله علم الهدي در پايان بر لزوم تكريم هرچه بيشتر زائران بارگاه مطهر رضوي به بهترين شكل تاكيد كرد و گفت: اگرچه برخورد خادمان حرم مطهر رضوي با زائران بسيار شايسته است، اما به سبب عظمت مكان، حتي كوچكترين قصور در تکریم زائران به هيچ عنوان پسنديد و جايز نيست.

در ابتدای اين ديدار، سيد مرتضي بختياري، قائم مقام توليت آستان قدس رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال 95 پرداخت و تصريح كرد: سال 95 اگر چه اولين سال مديريت جديد در آستان قدس رضوي بود، اما متاثر از منشور هفتگانه مقام معظم رهبری، اتفاقات مبارکی در اين بارگاه نوراني رقم خورد.

وي با بيان اينكه در لحظه تحويل سال بيش از 3 ميليون زائر در حرم مطهر رضوي حضور داشتند، گفت: در ايام نوروز 96 در اوج آرامش و نظم از زائران نوروزي حرم حضرت رضا(عليه‌السلام) ميزباني شد.

بختياري با اشاره به افزايش قابل توجه نذورات آستان قدس رضوي در سال 95، اظهار کرد: افزايش نذورات نشان دهنده همراهي مردم در امور خيرخواهانه و افزايش اعتماد عمومي به آستان قدس رضوي است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha