جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوثری با تأکید بر کمک به نیازمندان و انجام سنت حسنه صله‌رحم در ایام نوروز گفت: عید نوروز فرصتی است برای رسیدگی به ضعفا و نیازمندان و انجام صله‌رحم و دید و بازدید از بزرگ‌ترها است و این دقیقاً همان چیزی است که امامان (ع) و آموزه‌های دینی بدان تأکید داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کوثری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: مسئله رستاخیز طبیعت که بارها در قرآن و توسط پیامبر اسلام (ص) بیان‌شده در این روز روی می‌دهد، حیات دوباره طبیعت و رویش دوباره زمین همه نشانه‌های بارزی از آیات قرآنی هستند.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) این روز را ستوده‌اند و آن را از ایام مبارک نامیده‌اند، چنانکه امام جعفر صادق (ع) می‌فرماید «در این روز است که قائم آل محمد (عج) ظهور خواهد کرد» و همچنین پیامبر مکرم اسلام (ص) بر پوشیدن لباس تمیز در این روز تأکید داشتند و شادی و سرور را در این روز پسندیده دانسته‌اند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوثری با تأکید بر کمک به نیازمندان و انجام سنت حسنه صله‌رحم در ایام نوروز گفت: عید نوروز فرصتی است برای رسیدگی به ضعفا و نیازمندان و انجام صله‌رحم و دید و بازدید از بزرگ‌ترها است و این دقیقاً همان چیزی است که امامان (ع) و آموزه‌های دینی بدان تأکید داشته‌اند.

وی تصریح کرد: طبیعت دوستی و تجدید میثاق با طبیعت در ایام نوروز از خصوصیات و رسم‌های ایرانیان باستان بوده و هست و این همان چیزی است که اسلام دستور داده است.

امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه اگرچه عید مذهبی نیست اما صله‌رحم و دید و بازدید ویژگی ممتاز آن است، خاطرنشان کرد: نوروز ایام شادمانی و رفع کدورت‌هاست و دین اسلام هرگز با چنین رفتارها و روزهایی مخالف نبوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha